16 Ekim 2006

Hayatım film

Ben listesiz hiçbirşey yapamayan bir insanım. Yerine göre faydalı yerine göre acayip zaman kaybı. 2 günlük haftasonu tatiline giderken liste yaparım. Diş fırçası, Sensodyne, Sebamed, çorap gibi.. Siz düşünün ben uzun tatillere giderken bu liste nasıl boyutlara ulaşıyor. İtalya'ya taşınırken 1 ay önceden başlamıştım listeye. Çok sağlıklı bir durum değil sanırım. Bazen de gereklilikten değil, sadece keyiften yapıyorum listeleri. Nedense kitap okumak ve film seyretmekle ilgili çok garip bir fobi oluştu bende son 2 yıldır. Sanki ömrümün sonuna kadar okusam bütün okumak istediğim kitapları okuyup, bütün seyretmek istediğim filmleri seyredemeyeceğim. Kendimizi rahatlatmak için ne yapıyoruz? Liste hazırlıyoruz tabiki. Atilla Dorsay'ın "Hayatımızı Değiştiren Filmleri" kitabının 1995-2005 bölümü çıkmış. Tam bayıldığım gibi! Daha önceden edinilmiş "Ölmeden Önce Görmeniz Gereken 1001 Film" in yanındaki yerini aldı. Dün akşam oturup çalışmalara başladım. 1995ten 2005 e kadar seyretmediğim tüm filmleri yazdım. Değerlendiremeye alınan 800 filmden 150 kadarını seyretmemişim. Hımmm dedim güzel sayı! Bu 150 filmi yıldızlarına göre ayırdım. 4 yıldız üzerinden yapılmış tüm değerlendirmeler. 4 yıldız kategorisinden seretmediğim 30 tane film var. Listeyle DVDciye gidilecek, içindeki hiç duyulmamış Rus, Norveç filmlerinin de olduğu liste bırakılacak. 'Sen bulursun bulursunnnn!' denecek. Sonra hepsi bir bir seyredilecek!

Eğer sizde benim gibi reklamlara meraklıysanız ve dünyada bu konuda neler olup bitiyor merak ediyorsanız, size burayı tavsiye edebilirim. Süper şeyler var. Saatlerce dolanabiliyorum burda. Yandaki "Finding Nemo2" reklamı hemen gözüme çarptı. Sevsem mi sevmesem mi karar veremedim. Sonuç olarak Nemo'yu parçalanmış ve sushi haline getirilmiş olarak görmek çocukları da büyükleri de mutlu etmez sanki.. Ama çarpıcı olduğu doğru. Ne zaman geliyomuş diye baktım ama birşey bulamadım. Yoksa böyle birşey yok mu??


p.s: Photoshop'ım hala yok bu yüzden sayfanın yanındaki post-iti yenileyemiyorum. Motosiklet Günlüğü'nün soundtrack'i şiddetle tavsiye edilir!!!!

4 yorum:

New York Muhtari dedi ki...

Citizen Kane, In the name of the Father, Before Sunrise, Before Sunset, Gone with the Wind, West Side Story,Water, Selvi Boylum Al Yazmalim, Rear Window...liste daha alir basini gider.. gel New York'a bak buradaki sinemalarda her hafta gosterime giren eski klasiklerden birini izleyelim birlikte. Bu arada gecen hafta sinemalardan birinde West Side Story gosterime girmisti.

daphnevega dedi ki...

Duygu,
:) sanırım bu bir tür takıntı. Mühendis olmama rağmen bütün derslere yazarak çalıştım ben. İşe yaraması ikinci planda listelerin bence zaten, mühim olan içimizi rahatlatmak!

NYM,
Liste süper. Water'ı bilmiyorum yalnız, diğerlerini seyrettim. West Side Story dedin beni kalbimden vurdun. Müzikallerin yeri çok ayrıdır bende. Zaten hep hayal ediyorum Broadway'de Cats ya da Chicago'yu canlı seyretmeyi.. Umarım gerçekleşir..

New York Muhtari dedi ki...

Cats cok uzun suredir oynamiyor new York. Ben ilk Amerika maceramda (1996) ne buyuk hayallerle gidip gormustum ama tam bir hayak kirikligi... Tek aklimda kalan "memory" sarkisi oldu. Chicago icin bak yorum yapamam, gelip gormek lazim New York'ta, hatta gel beraber gidelim...

daphnevega dedi ki...

Sana mutlaka haber vericem New York'a gelmeye fırsat bulduğumda! Broadway guide'ım ol benim! :)