8 Mayıs 2006

Segovia Volume II


Dun Segovia'yi anlatmaya baslamistim. Bugun Segovia Katedraliyle devam edeyim. Yapimi 1522den 1577ye kadar surmus ve Avrupa'daki son gotik katedral oldugu biliniyor. Disaridan gercekten cok gorkemli gorunuyor ama icine girince gezecek cok fazla birsey olmadigini goruyorsunuz. Yine de binanin guzelligi gozunuzu aliyor. Ortadaki resimde katedralin ortasinda yer alan cok guzel bahcesi gorunuyor. Beni en cok etkileyen sey bu tarihi binalara ne kadar iyi bakip onlarin degerini ne kadar iyi bildikleri. Eminim Istanbul cogu Avrupa kentinden cok daha zengin tarihi yonden ama korunmamis, bakimsiz birakilmis ne kadar cok tarihi bina oldugunu dusununce insan gercekten uzuluyor. Butun katedraller, kiliseler, muzeler o kadar iyi korunmus ki insan 500 yillik olduklarina inanamiyor. Keske biz de bu kadar sahip ciksak tarihimize. (Turkiye'ye donmesi yakin milli damarlari iyice kabarmis Ayse:) )
Segovia Volume 3 'te Alcazar kalesini olacak. Kaleyi gorunce "Ben bunu biryerlerden taniyorum dedim. Megerse Disneyland'in meshur kalesi Alcazar'dan esinlenerek yapilmis. :) Alcazar'i sonraki bir gune birakiyorum.
Madrid'de son 3 gunum.. Ben burayi cok sevdim. Donmek istemiyorummm! Umarim tekrar gelebilirim cunku 10 gun hayatin icine girmek icin cok da yeterli degil.

P.S: Tapas'lar sahane! Tartilmak istemiyorum bile. Aksam yemeklerini 11 de yemek ve genelde herseyin kizarmis olmasi artik nasil etkiler yapiyor uzerimde bilmem ama gercekten burada yemek yemek cok zevkli!
Posted by Picasa

Hiç yorum yok: