9 Kasım 2006

Beni kategorize etme

Kategorize etmekle ilgili takıntılarım var. Bilgisayarımdaki mp3ler rock, poprock, italiano, soundtrack, türkçe, klasik gibi ayrı dosyalarda durur. Soundtrack dosyalarının içinde ayrıca filmlere ait dosyalar da var. Frida, Everything is Illuminated, Chicago ve bunun gibi birsürü. Bu filmlere ayrılmış soundtrackleri orjinal haline göre numara sırasına koyduğumu söylemek istemiyorum aslında ama madem konuyu açtım.. Odamda bütün kıyafetler koltukların yatağın üzerine atılmış halde günlerce bekler, umrumda olmaz. Gel gör ki, hangi dosyaya ait olduğuna karar veremediğim (Satriani - Vivaldi 4 Seasons: ben bunu rock'a mı koyucam yoksa klasiğe mi?) bir mp3 oldu mu sinirim bozuluyor. Bunun psikolojide bir adı olduğuna eminim ama bilmek istediğimden emin değilim. Çantamın içi daima darmadağındır. Devamlı bozuk paralar şıngırdar içinde. Cüzdanımda hala İtalya'dan kalan otobüs biletlerim var. Cüzdanım kapanmıyor bu ıvır zıvırlar yüzünden. Yani aslında acayip dağınık bir insan olup, aynı zamanda nasıl bu kadar önüme gelen herşeyi "dizme"ye bu kadar takıntılı olabiliyorum??
Yukarıdaki şey benim eserim. Kolye, bilezik, broş ve özellikle küpelere karşı bir aşk besliyorum. Evet bunun adı aşk. Çoğunu kendim yaptım. Hem yapmak zevkli hem de benzersiz bir şeye sahip olma açısından çok güzel. Hiçbir iddiam yok bu konuda aslında. Süper şeyler tasarlıyorum gibi bir durum yok yani. Boncukları masaya yayıp bakıyor(d)um öylesine. Bazen çok abuk birşeyler çıkıyor(du) bazen de gayet şık giysilerle bile takılabilen takılar.. Artık yapmıyorum. Hevesti belki de, şimdi geçti. Kategori manyaklığımın vardığı noktanın en faydalı eseri bu çekmece oldu sanırım. Hiçbir kutunun almadığı bir miktara ulaşınca bu aksesuarlar, ben de böyle bir çekmece çizdim, marangoz da yaptı :) Üzeri cam. 28 küçük bölmesi var. Raylı birşey. Çekince geliyor. Kafamdan geçen -neredeyse- tüm kategorilere izin verdi. Beni büyük bir dertten kurtardı...
p.s: Bu akşam QuickChina'da 'fortune cookie' mden "Arkana bakma" çıktı. Falcıya gitmeyin, Quick China'ya gidin. Bakmıyorum kurabiye için rahat olsun..

8 yorum:

Adsız dedi ki...

Ayşecim benzer takıntıdam bende de var. Dolabımda ben yokken bile birileri istediğim bir şeyi eliyle koymuş gibi bulabilir. Başak burcuna yakın doğduğum için olsa gerek bir titizlik bir titizlik sorma gitsin.
Takılara pek meraklı diilim. Ama çok severim izlemeyi. Kardeşim hasta bir takı meraklısı. Artık çekmecelere sığmıyor. Gerçekten bence kıyfaeti tamamlayan unsurlardan biri takılar. İlerde vaktin olursa yeni tasarımlar bekliyorum canım.

ibeking dedi ki...

ayşe be gelde bigün benim takılarımıda düzenle nolur..mesela bi küpe arıyorum di mi yok yok bir kolyenin ucuna takılmış bi halde başka bi sepetten çıkıyo..öyle vahim bir durum yani anlıyacağın..

New York Muhtari dedi ki...

tamam artik TR a geldigimde taki siparislerimi sana veriyourm :-))

duzen takintisi bende almis basini gidiyor. PSY 101'da teshisi koydu hocam, OCD!. Gomleklerim renklerine gore dizilidir, kolyelerim, kemerlerim, yapildigi seye gore, deri kemerler, kumas kemerler, zincir kemerler vs vs.. Arkadaslarim hasta oldugumu dusunuyor ama onune gecemiyorum. Sevdigim bloglar bile favorilerimde alfabetik siralamada..... :-))

tamam biliyorum OCD'yiz dedik ya :-)

Adsız dedi ki...

bende istiyorum bunlardannn, hepsinden hemde... :)

genellikle elimi attigimda kupelerimin diger tekini bulamam ben cekmecelerin daginikligi yuzunden:) guya basak burcuyum :)

daphnevega dedi ki...

Nuray,
Belki tekrar başlarım, kimbilir:)

Duygu,
Telif hakkı ne demek, al senin olsun! Yalnız değilmişim, çok sevindim!

İbeking,
:):) Gelirim bak! Ev kızı kariyerime hala devam ediyorum, bana iş olur!

daphnevega dedi ki...

Banu,
Ben de bu vesileyle başak burcunun derli toplu olduğunu öğrenmiş oldum sayenizde! Yarısını kullanmıyorum aslında, bir de atamama hastalığım var çünkü. O da başka bir posta artık:):)

Suleyman Ve Ben dedi ki...

Merhaba Ayse,

Senin takilar cok guzel ve orijinal.

Bir soru benden:

Neden Amasra kolyeleri?

Kolye(ler) biliyorum = Necklace(s)

I just learned Amasya in Turkey, ama Amasra bilmiyorum :)

Cok tesekkur ederim cevap icin,

Iyi gunler,

(Good luck with the fortune cookies)...

Suleyman.

daphnevega dedi ki...

Merhaba Süleyman,

Amasra Türkiye'nin kuzeyinde Bartın iline bağlı çok tatlı bir kasaba. Türkiye'de güneşin en güzel battığı yerlerden biri. Balığı (rakı-balık öğrenmen gereken bir ikileme!) ve tahta işleriyle ünlü. Bunun yanında çok güzel takılar da var. Değerli takılar değil bunlar, çoğu öyleine boncuk. Ben her sene mutlaka gitmeye çalışıyorum Amasra'ya. Gidince de bir sürü kolye alıyorum. Amasra kolyeleri'nin sırrı bu! :)

Görüşmek üzere!