24 Ocak 2007

......

Rakel Dink'in 23 Ocak 2007 tarihli konuşmasından:
"Yaşı kaç olursa olsun, 17 veya 27 olsun, katil kim olursa olsun bir zamanlar bebek olduğunu da biliyorum. Bir bebekten bir katil yaratmayı sorgulamadan hiçbir şey yapılamaz kardeşlerim.."
"Nefretle hakaretle, kanı kandan üstün tutarak güzel gelecekler olmaz kardeşlerim. Kanı kandan üstün tutmak olmaz kardeşlerim..."

Belki de sadece garip bir tesadüf Hrant Dink'in toprağa verilişinin ertesi günü, Uğur Mumcu'nun 14.ölüm yıldönümü olması. 14 yıl geçmiş. Ülkemde hala birileri fikirleri yüzünden öldürülüyor. Ben 10 yaşındaydım Uğur Mumcu öldüğünde, dünyadan haberim yoktu ama annemle babamı görmek yetmişti. Çok çok kötü bir şey olmuştu. Annemle babamın daha önce televizyonda gördükleri hiç bir şeye bu kadar üzüldüklerini görmemiştim. O gün kazınmıştı beynime bu isim. Büyüdüm ve büyüdükçe bir insanın düşüncesine bile tahammülsüz ve olabilecek en korkakça şekilde, o düşünceyi tamamen ortadan kaldırmanın yolunun, o insanın hayatına son vermek zanneden zavallı zihniyetten gün geçtikçe nefret ettim. O zaman aklım almıyordu, hala almıyor. Daha çok şey biliyorum ama bildiklerim, anlamamı sağlayamıyor.
Düşünmek bizi biz yapan yetimizse eğer ve hepimiz farklı kodlanmış DNAlarla geldiysek yeryüzüne, düşüncemizin de birbirimizden farklı olmasındaki tuhaflık nedir? Asıl problemi ne kadar güzel söyledi bugün Rakel Dink: Bir bebekten katil yaratmak..
Bildikçe, öğrendikçe, okudukça, yaşadıkça sadece çok ama çok üzülüyorum.. Bu böyle olmamalıydı.

3 yorum:

Adsız dedi ki...

ben artik demicem bisey..dilim sisti valla..

daphnevega dedi ki...

:(

gaykedi dedi ki...

ermeni kelimesini kufur olarak kullananlar simdi de "Hepimiz Ermeniyiz" sloganina bozulmuslar hic sasirtici degil bu ama cok uzucu :(