16 Mart 2007

Salak Kadınlar

Duyup da, okuyup da delirmemek elde değil. Kopkoyu tenine sapsarı saçlarıyla bir nevi genç Kibariye olarak görüyorum Demet Akalın'ı; ki bence Kibariye sevimli bir kadındır. Demet Akalın hem sevimsiz, hem kıro (evet evet doğru kelime bu!) hem de kendi beyanatlarıyla çok aşikar şekilde Bush'la kafa kafaya giden IQsunu konuşturmayı iyi biliyor! Dünkü Hürriyet'in Kelebek ekinde şöyle yumurtlamış hanımefendi: "İki tokat atsaydı boşanmazdık". Bu incileri kendisine "Kumaşı bozuk" dediğini mecburen öğrendiğimiz kaşları alınmış eşi için söylüyor.. Vallahi kocası yapmamış ama benim kendisinin bu dileğini yerine getiresim geldi okuyunca.

Her fırsatta birbirlerini çok sevdiklerini söyleyen Demet Akalın, röportajımız sırasında samimi bir itirafta bulundu. Eşinin maço olmasından hoşlandığını söyleyen Akalın, "Ben boşanalım dediğimde Oğuz bana iki tokat atsaydı, ben dururdum. Şimdi Oğuz eskisi gibi değil. Olmasın da zaten. Biraz bağırsın, çağırsın" dedi...
Kalbini mi kırdımmm afedersinnn!
"18 gün oldu barışalı, daha kavga etmedik. Biliyor musunuz ben bir daha kopacağımızı sanmıyorum."


Bravo bravo! İlişkide, evlilikte istikrar nedir ki? İşte budur. Özel hayatında yakalayamayan varsa buyrun Demet hanımefendiden öğrensin artık kıstas budur. 18 gün kuralı. Aşkın ömrü 3 yıl değil, 18 gün, aldınız mı notunuzu? Güzel. Devam edelim...
"Biraz bağırsın, çağırsın! Ben ondan tırsardım ama korkmak da gerekiyor. Saygı, korkuyla eş değer yürüyor."


What is Saygı dear Demet? It is a pencil. Saygının korkuyla ne alakası var anlayan beri gelsin.


Biri bu kadına bir şeyler yapsın. Şimdi böyle diyen biri alenen "Ben koyunum, kendi aklım yok, biri bana "höt" demeden de ne yapıp ne edeceğimi bilemem." diyor sayılmaz mı? Madem ki kendi aklı yok; Allah akıl fikir versin de demiyorum, anca kendi de istediği gibi kocası 2 tane patlatsın diye diliyorum. Şiddete kendi karşı değil ben mi onun adına karşı olacağım! O kadar da anlayışlı değilim kimse kusura bakmasın! İbrahim Kutluay hayatını kurtarmış ki ne kurtarmak !!


Anket de aynı sayfadan, ben uydurmadım.
Böyle kadınlar oldukça biz istediğimiz kadar bas bas bağıralım "Kadına Şiddete Son!" diye; bir yere gideceğimiz yok. Gitsek gitsek İran'a gideriz.. Etrafımda da zaman zaman görüyorum kendisine asla davranılması gerektiği gibi davranmayan erkekleri baş tacı eden hemcinslerimi. Anlayamıyorum bir türlü..
Bir kadın maçoluktan hoşlanıyorsa aklıyla ciddi problemleri vardır, bu tartışmaya açık bir konu değildir. Normal bir kadın eğer ki hayatındaki erkek ona "şunu giyme bunu giyme" ya da "sen anlamazsın" gibi tavırlar içindeyken ya da onu adam yerine koyup da kendi kararlarını vermesine izin vermezken, kendi karar verme durumunda ise ortalığı birbirine katarken hala o adamın onu sevdiğine, saydığına inanıyorsa ya kendine güveninde kocaman boşluklar vardır ya da gerçekten aklıyla sorunları.. Başka birinin onu seveceğine inanmıyor diye görüyorum ben bunu, özgüven eksikliği diye bahsettiğim şey bu. Daha iyisini bulamam belki de, iyi kötü gidiyoruz işte mi diyor ne diyorsa.. Ekonomik özgürlüğü olan kadınlar yapıyor bunu bir de, tam delirmek için.. Ekonomik özgürlüğü olmayanları ayrı tutuyorum, sabır diliyorum..


"Yok öyle sevmeden birini mantık evliliği, beni bozar mı bozarrrr" di mi kız Demet, seni ne bozmaz ?


Neşeli bir cuma yazısı olsun istemiştim aslında, sadece dalgamı geçecektim Demet Akalın'la ama alamadım hızımı..


İyi haftasonları herkese!!! :)




20 yorum:

Tugc dedi ki...

ben de okudum o haberi internette. diyecek birsey bulamiyorum. ozellikle anket sonuclarina...

dodo dedi ki...

Üff bu ne asilik
bu ne hiddet
bu ne celal :)

niye bu kadar kinlisin ki?
herkes mutlu olduğu hayatı yaşar?

Herbert dedi ki...

Vallahi zehir zemberek ama çok güzel bir yazı olmuş, eline sağlık cidden. Ama yanılmıyosam (umarım yanılıyorumdur) bu demet münferit bir kendini bilmez değil, etrafta çok var bunlardan. Gel de doğum kontrolü destekleme.

Adsız dedi ki...

walla aysemon ii patlamışın...okurken senın bunları yazarken ki surat ifadeni dusundumde cok guldum :D
ama sonuna kadar haklısın..aslında bence bole kadınları iice dovmek lazım...ama o zamanda yok ben maco istemiyorum derler..
ne biliyim..kadınlar ilginc hakkaten...
maco olsan dert,olmasan dert,zor walla zor..

Horatio dedi ki...

Ama bu şekilde haftasonumuz nasıl iyi olsun ki! :)

daphnevega dedi ki...

tugce,
İnsan delirecek gibi oluyor, ben bir de insanlar okuyup görüp bunun normal olduğuna ikna olacaklar diye korkuyorum..

** Sonraki 4 commentin tanıdığım ve hepsi erkek olan kişilerden gelmesi çok tuhaf, sanırım daha önce böyle bir şey olmamıştı!!**

doruk,
Kinli değilim, neden olayım ama çok kızıyorum ben böyle şeylere sen zaten biliyosun! Biri gerçekten mutlu olabilir mi böyle? İnsanlar böyle şeyler söylüyor sonra ben cadı oluyorum..

herbert,
Teşekkür ederim. Doğru söylüyorsun, bunlardan var bir sürü, çok düşündürücü çooook!:)

selçuk,
Sen hiç isim filan bırakmıyosun ama ayşemon diyince ben anlıyorum:)Surat ifadem nasıl oluyor ya hayret bişey. Bugün ben acaba çok mu sinirli bir insanım diye düşünmeye başladım!:) Diilim di mi?? Maço olma selçukcum, sen zaten komik birisin senden maço olmaz:)

horatio,
Ama neden öyle diyosun?? :)Her an İstanbul'da bu insanlarla karşılaşailme gibi bir lüksünüz var, insan daha ne ister??:)

melontheroad dedi ki...

Bahis konusu teyze,zamanında da "Çocuk istersem memleketimden adam bulurum, sperm bankası ile uğraşmam" demişti ve hürriyetin kelebek ekinde de "Ne Bankası Gölcük'te Adam Çok" yaratıcı başlığıyla yayınlanmıştı.Bu ne perhiz bu ne lahana turşusu...

jelatin dedi ki...

Haberi okudum. Bunlar görgüsüz. Bunlar gurursuz. Bunlar, o cahil ama zengin erkekler dünyasında prim yapabilmek için aptalları / hanımhanımcıkları oynuyorlar. Adamı etkilemek için en güzel Anadolu çorbalarını pişirip, önce iftara çağırıyorlar. Muhtemelen düğünden bir gün önce zarlarını diktiriyor, efendime söyleyeyim hamama gidip kırklanıyorlar. Allah hepsinin belasını versin. Ben kinliyim. Bu karılar evliliği toplumda bir sınıf atlama aracı olarak gördükleri için kinliyim. Beğendiği çantayı alabilecek bir kocaları olsun diye zengin sevgili arayışlarına girdikleri için kinliyim. Bu bariz ayrımcılığa, bizzat kadınlar ön ayak oldukları için kinliyim. Allah akıl, fikir, ar ve namus versin diyorum. Kendilerinin bir çift meme, bir adet vajinadan farklı bir insan olarak görmeye başlayıp; bir insan / bir beyin olduklarını bilsinler istiyorum. Ne diyeyim... Belki de çok hayal kuruyorum.

bething* dedi ki...

ah diyorum vah diyorum! yuzkere kusup ayrilmislar ustune bosanip yine barisip yine ayrilip yine barismislar falnfilan..lackalik.lacka! ezik baska bisey diyemiyorum.yazik!
8 martta bu aciklamalari yapsaydi da bi de demet tokadi protestosu yapilsaydi..

Adsız dedi ki...

Ayşe sana adaşın Ayşe Özyılmazel'in dün çıkan yazısını öneririm. Ben önce D.Akalın'la sonra da onunla dalga geçicem de zaman mekan uyuşmuyo, o kadar uzun boş vaktim yok :) Yine de not aldım bi ara yazıcam.

Konuya gelince bir çok kadın malesef önemsendiğini bu yoldan anlamak istiyor. Dencek bir şey de yok. Keşke 2 tane patlatsaymış ne diyim :)

Adsız dedi ki...

Demet neyse. Benzer şeyleri ben elinde lisans diploması olan/olmak üzere kadınlardan duyuyorum.

Kız yurtları tam bir bilgi kaynağı o açıdan. Bir kız arkadaşım vardı, karşı apartmandaki çocukla birlikte olmaya başladı ama çoçuğun bir başka sevgilisinin varoldugunu bile bile. "Ayırırım ben" diye diye devam ettirdi, çocuk ikisini birden bir güzel idare etti vs. Sonra ilişkş bitince ağlamalar/diğer hatuna laflar...:))

Hatunların hatunlara yaptığını kimse yapmıyor birbirine... Anket sonuçları için TV'ye bakmak dahi yeter, kadın programlarında kadınlar kadınların üzerine saldırır, kadın bacağını kırıp oturur, oturmazsa çarparsın iki tokat, oturur. Beş dakkada değişmiyor bütün işler, uzun zaman da değişmez gibi.

daphnevega dedi ki...

melontheroad,
:)Haberler artık magazin programı, bu haber de gazetenin 1.sayfasındaydı, demek ki talep var. Bu ünlü insanlar da yumurtlayıp duruyor, olan bize oluyorr.

jelatin,
Ah şekerim benim dilimin varmadığı şeyleri de sen söylemişsin.. Ayrımcılığa kadınların ön ayak olduğu da çok doğru. Bir tane erkek bilmiyorum bu konulara kadınlar kadar takık olan.Kendi minik kafasıyla ne düşünüyorsa düşünsün, onun zekasını geliştirecek halimiz yok bu saatten sonra ama çıkıp da çok matah bir şeymiş gibi bunu basına anlatma di mi?

bething,
Aynen dediğin gibi. Hepsini de tüm detayına kadar bilmek zorunda kalıyoruz. Bir gün sonraki Hürriyet'te de bununla ilgili protesto yazıları vardı. Oh be dedim ben de..

daphnevega dedi ki...

Şafak,
Sen söyleyince baktım. O da ayrı bir tuhaf. Adam evine bıraksa bir türlü, tuvalete kadar eşlik etse bir türlü.. Bundan rahatsız olunur mu? Biraz fazla özgür kız havalarında ama yapay buluyorum; bulsun birini bak nasıl olacak!!:)

Ezgi,
Örneğin sinirimi bozdu ya, Güzen Abla'ya yazılanlar gibi.. Kadınlar gidip de sevgilisi olan biriyle rahat rahat birlikte oluyor artık. Bence sebep asıl rekabetin kadınlar arasında olmasından.. Erkeklerin yönettiği bir dünyada yaşıyoruz ama birbirimizle uğraşmaktan bir yere varamıyoruz o da ayrı bir konu..

melontheroad dedi ki...

ayşe,o ayşe haşmetle(babaoğlu)beraber diye biliyorum ben,zaten yazıda da habire aç parantez yapa yapa sözüm kendimden dışarı diyor.o senin gibi içinden geldiği için yazmamış bence..aynen ben de yapay bulurum onu..

chocolate dedi ki...

bunlar saci uzun akli kisa sinifina girmekten buyuk haz alan suursuzlar. Bu hatunlardan herhangi bir potansiyel beklemek gibi bir hayal perestlige kapilmayalim lutfen. Bunlar muhakeme yetenegine sahip olmayan hayat suratlarina saaap diye inince durumu kavrayabilenler tabi eger o kadar sanslilarsa. bence bu maco muhabbetinin cikis noktasi cok komik. bu adamin bu kadinciga kumasi bozuk demesi de zaten bir macoluk urunudur. -kadincigin bu lafi yiyip yutmasi da zaten padisah torunu beni bozar mi bozar turunden ki sarkili soylemine bir hayli ters dusmektedir. tabi ki gonul ister ki kendileri padisah torunlari ile mutlu mesut olsunlar. bence bekleyelim gorelim bakalim bu iliski bittiginde ne aciklamalar yapilacak. bence kendileri beyzadelerinin ayrildigi insana agza alinmayacak laflar edebilecek kadar maco oldugunu kavrayacak derim .hayat cok da uzun degildir arkadaslar. ayseecim yaaa bu sinir bulasici galiba cok fena olduum benn.

Adsız dedi ki...

Bence hayatta her şeyde olduğu gibi burda da bir denge olmalı diye düşünüyorum. Herkes okudu mu bilmiyorum ama Ayşe Özyılmazel'in yazısında portrelediği "çişimi yapmaya kendim giderim, kızlarla gece çıkarım, özgürlüğüme toz kondurmam hihihi" hatunları uzun vadede o istedikleri "popo silmeyen" erkeği bulduklarında bu sefer de "üzerime hiç düşmüyosun, sen eskiden böyle değildin hilmi bana taksi kapıları açardın ühühüh" ye dönüşüveriyolar.

Bu yüzden öyle "kafamda tepsi kırsaydı" veya "ben bir özgürlük anıtıyım" ın ortası olmalı. Öte yandan medyadaki tüm bayan yazarların D.Akalın'a yüklenmelerine şaşırdım. Biraz tepki bekliyodum tabi ama böyle bi koro beklemiyodum. Kendisinden kadın hakları konusunda bir çalışma, toplumsal bir öncülük mü bekleniyordu ki bu lafları etmesine şaşırıldı? :)

daphnevega dedi ki...

melontheroad,
Doğru ya vukuatlar olmuştu sanki bir kaç ay önce yine saçma sapan bir konudan dolayı. Okuduğum biri değil, Şafak söyleyince bir kaç yazısına baktım, pek sevmedim tarzını..

chocolate,
Sinirlenmemiz çok doğal, çünkü bas bas bağırdığımız ve artık bu çağda üzerinde tartışılması bile abes olmuş bir konu hakkında insanların bu kadar rahat saçmalayabilmesi gerçekten normal değil. Doğru söylüyorsun, sana "kumaşı bozuk" demiş birini hala fazla nazik bulup da, biraz daha maço olmasını istersen başına geleceklerden de kendin sorumlusundur artık!

şafak,
Ama şimdi kadın hakları savunucu gibi bi role bürünmek çok başka, gidip de böyle bir açıklama yapmak çok başka. Kafamda tepsi kırsın hahaha deli manyak :) Şafak blog aç şafak blog aç şafak blog aç! Bi de gel tezkere gel tezkeree!:)

cenkunal dedi ki...

Bu konuda ben de bir şeyler yazmış,ama yayınlamamıştım.
Gerçekten kadınlar adına utanç verici beyanat vermiş hanımefendi.

Adsız dedi ki...

Bunlar gordugunuz Demet'ler, ya cevrenizde gorunmeyen Demet'ler? Farkina varip laf edebilecek cesareti bulabiliyor musunuz? Hic zannetmiyorum. O yuzden aysberg demetler uzerinden peynir gemisine devam.

daphnevega dedi ki...

cenkunal,
Aslında tabii ki Demet Akalın'ı kadınların sesi gibi filan görmemeliyiz ama dediğiniz de şu bakımdan doğru; kendisiyle aynı cinsiyetin mensubu olmaktan hiç hoşnut değilim. Ne var ki güçlü ve kadın-erkek eşitliğine inanan kadınlar azımsanacak sayıda değil ve umarım -ülkemizin şu haline bakarak ne kadar çok olumlu olamasam da- artacaktır bu sayı.

anonymous,
Cesareti bulabiliyor musunuz şeklinde bir commentin anonymous olması ne ilginçtir! Yazıyı tekrar okumanızı tavsiye ediyorum. İyi günler!