20 Nisan 2007

Sıradan bir gün..

Aslında diyorum ki burada böyle şeyler yazmayayım ama o kadar çok söyleyecek şey var ki, diyorum ki acaba ayrı bir blog açıp orada sadece bunlar hakkında mı yazsam.. Çünkü burası eğlenceli bir yer olsun istiyorum, yemek olsun, gezmek olsun ama susarsam, yazmazsam kendimi çok kötü hissedeceğim. Bu eğlenceli bir cuma yazısı olmayacak, üzgünüm.
Her sabah gazeteyi açıyorum, o bilmemkaç sayfaya sığdırılmış hepsi birbirinden tuhaf, hepsi aynı ölçüde şaşırtıcı, aslında yeri yerinden oynatması gereken haberleri okuyorum. Ertesi gün tekrar aynı şey. Aynı gün içinde bin tane olay oluyor. Bin türlü nasıl o makama ulaştığı belli olmayan dangalak, "Ben salağım, bari biraz çenemi tutayım da kimse çakmasın" yerine "Ohh yerleştim buraya göğsümü gere gere ağzıma geleni sayarım, arkamı da dayadım AKP'ye, yiyorsa biri bir laf etsin, cehennemin dibine yollatırız evelallah." diyor. Çünkü dangalak.

Bu sabah saatlerce kendime gelemedim. Her şey birbirine bağlı, bu bağlar o kadar kördüğüm ki..
Denizli'de türbanlı ilköğretim öğrencilerinden oluşan koro, Kutlu Doğum Haftası sebebiyle, ilahiler okudu ve canlandırılan piyeste kötülüğü temsil eden bir canavarı tekbir ve dualarla öldürdüler. Fotoğrafta kızlarla erkeklerin ayrı taraflarda durduğu ise aşikar. Bu kızların başı normalde de mi kapalı, yoksa bu olay için zorla mı kapattırıldı çok büyük merak içindeyim. Bu, Denizli İl Müftülüğü ve AKP'li Belediyenin ortak bir organizasyonuydu, Vali yardımcısı da çıkıp konuşma yapmış. Bizim vergilerimizle maaş alıyor bu insanlar, tek bir kuruşunu bile helal etmiyorum. Mehmet Y. Yılmaz güzel söylemiş: Sen daha 8 yaşındayken çocuğa kötülükle savaşmanın tek yolunun onu öldürmek olduğunu söylersen ondan sonra "kötü" görüldüğü için öldürülen Hrant Dinklere, Uğur Mumculara şaşırıp durursun.

Hiç şaşırma çünkü ardı arkası kesilmiyor, bu gidişle de kesilmez. Sadece göz önündeki kişiler değil çünkü nasibini alan.. Fikirlerine ters olan herhangi biri de olur. 5 tane kendini bilmez, Hristiyanlık hakkında kitaplar basan bir yayınevine girip 3 kişinin boğazını kesiyor. Boğaz kesmek nedir? Bir düşünün. Bir farenin boğazını kestiğinizi düşünün. İnsanın kanı donuyor. "Vatan için" yapmışlar. Sağol ya, teşekkürler, ne kadar iyi yaptın, hepimiz de senden bunu bekliyorduk, Vatan kurtuldu, peki senden nasıl kurtulacağız? "Uğur Yüksel’in kalça, testis, anüs, bel ve sırtından onlarca bıçak darbesi aldığı, 51 ünite kan verilmesine rağmen kurtarılamadığı belirtildi." Nereye çalışacağını da iyi bilir maşallah, kafa bu kadar çünkü.. Öldürdü, sorun çözüldü. Bu hastalıklı zihniyeti bir insana 18 yaşında veremezsin, çocukluğundan itibaren işlersin beynine, anca öyle bu hale getirebilirsin.. Kimbilir arkasında neler dönüyor.. Ha unutmadan, bu gençler Işıkçılar tarikatına bağlı İhlas Vakfı'nın yurdunda kalıyorlarmış. Sadece bilgi olsun diye. Burası vermemiş sürpriz olarak, ben belirteyim dedim. Daha neler neler çıkacaktır işin içinden. Bakalım, görelim.

Önümüz 23 Nisan. İlkokul, ortaokul yıllarını Ankara'da geçirmiş her çocuk bilir Atatürk Spor Salonu'nun, 19 Mayıs Stadyumu'nun 23 Nisan açısından önemini... Hazırlanılır, haftalarca çalışılır, genelde yağmur yağar!, bir çok ülkeden gelen öğrencilerle birlikte orada saatlerce süren kutlamalar yapılır. Bu sene 23 Nisan'da Atatürk Spor Salonu'nda Kuran okuma yarışması var! Ne, yoğurt mu dediniz? Tesadüfe bak ya, çok ilginç.. Saati geç diyenler olacaktır. Peh! diyorum kendilerine.. Bakalım TRT hangisini daha üzün süre yayınlayacak? :) 14 Nisan Mitingi'ne 1 dakika 20 saniye ile neredeyse tüm kanallar içinde en az süreyi ayıran olduğunu duymuşsunuzdur..

Belki de mini minnacık yazıldığı için şu haber de gözden kaçmıştır: Milli Eğitim Bakanlığı'nın yeni yönetmeliğine göre, artık kurum ve okul yöneticilikleri için sınav yapılmayacak. Tüm müdürlerin atamaları Bakanlık, diğer yönetici atamaları da valilik tarafından yapılacak. Yani bir müdür, müdür yardımcısını arkadaşları arasından seçebilecek.. Valilerin, bakanların bütün hala oğlu, başı açık teyze kızı, şöförünün abisi seneye sizin çocukların başına geliyor.. Bir sonraki okul gösterisine gittiğinizde Denizli'deki gibi bir şey görürseniz şok olmayın. Ya da yandaki gibi bir kitapla eve gelirse..

An itibariyle Hürriyet'te en çok okunan haberlerde Tamer Karadağlı'nın evi karısına bırakmış olması, kalkık poponun sırları filan vardı..
Bunlar sadece ve sadece 19 Nisan Perşembe günü gözüme çarpan şeyler. Bakalım yarın neler var..
Commentleri merak ediyorum o yüzden kapatmıyorum ama iyi ya da kötü hiçbirini yayınlamayacağım; sonradan "Neden yayınlamıyorsun" denmesin küfürlü commentler için diye. Mail adresim yukarıda.

1 yorum:

daphnevega dedi ki...

Özlem hanım'ın ve selin'in gönerdiği e-maile teşekkür ediyorum. SpiderMan'in namaz kitaplarında kullanılması söz konusu değilmiş. Diyanet İşleri'nin resmi açıklaması (http://www.diyanet.gov.tr/turkish/baciklama.asp?id=1163)
buradan okunabilir. İçimize su serptiler, teşekkürler.