24 Mart 2008

Madde madde yazmayı çok özlemişim

Sonunda binlerce maili taşımaktan yorgun düşmüş mailbox ımı temizledim. Gmail'e geçtiğim 2003 yılından beri belli ki nadiren silmişim mailleri. Bu da benim bahar temizliğim olsun madem. 5000 civarından 650 civarına indirdim. Ki aslında bu bile lüzumsuz bi sayı. Yine de büyük gelişme. Darısı benim gibi aylarca o kutuyu her açtığında of bir temizlesem şunu diyenlerin başına. Hafifledim. Bir de ne balık hafızalı olduğumu gördüm. O kadar çok fotoğraf çıktı ki. Ben o fotoğrafları sadece 1 kere görmüşüm sonra unutmuşum gitmiş. Şimdi eşeğimi kaybetmiş de bulmuş gibiyim. Garip garip dosyalar yaptım sırf bu yüzden My Pictures isimli aslında çok daha acil olarak elenmesi gereken dosyaya. Sizi bilmiyorum ama ben fotoğrafları öyle dağınık tutarsam kafayı yiyorum. Keşke bu rahatsızlığım odamı daha düzenli tutmama da biraz etki etse. Aylara göre saklıyorum fotoğrafları Mart 2007 filan gibi. Şimdi de Ayşegül'den, Doruk'tan, Verona Kaan, Mezuniyet gibi yeni dosyalarım var ve ben onları aylara göre ayıramadığım için biraz rahatsızım ama eşeğimi bulduğum için daha mutluyum :)
-
Artık işten çıktığımda hava aydınlık oluyor. Bugün üzerime ceket ya da mont almadan sadece bir hırkayla dışarı çıktım. Çağla çıktı. Bahar geldi diyorum sana. Galiba moralim bu yüzden iyi.
-
Şu sıradan görünüşlü kızın aslında içinde bir Shirley Manson -hayır daha aşağısı değil!- ya da hatta abartarak bir Josh Groban -cinsiyetimizin farklı olması kimin umrunda!- olma hayalleri kurabilmesi hem ne komik hem de ne trajik. Hem de sesi güzel değilken. Ben arabada giderken Cinema Paradiso ya da Mi Mancherai söylüyorum bağıra çağıra. İşimi ne kadar ciddiye aldığımı görseniz de on kat daha fazla gülersiniz. Bunu öyle uzun süredir yapıyorum ki diğer insanların böyle garip şeyler yapmadığını öğrenmek beni çok şaşırtabilir, bana söylemeyin.
*
Ben aslında kahvaltı için corn flakes tipi şeyler yemeyi hiç sevmem. Daha doğrusu doymuyorum bir kase sütlü gevrekle. Yani klasik kahvaltının yanında olsa iyi olur mesela :) Ama gel gör ki zaman zaman evden çıkmadan kahvaltı edemediğim durumlar için işyerinde nesquick'in çikolatalı toplarından bulunduruyorum. Geçen gün sütlü nescafenin içine attım onlardan birkaç tane şeker mahiyetinde. İğrenç oldu. Siz denemeyin. Islak ekmek gibi bir şey. Oysa ki fikir aklıma gelince süper bir şey keşfettim sanmıştım.
*
Geceleri Uçurtma Avcısı'yla hipnotize olmadan önce, ta geçen yazdan kalma böcek ısırığı izini geçirsin diye bacağıma krem sürüyorum, rengini açacak. Hadi bakalım.
*
Bir de artık büyümekten öte kazık kadar olma şerefine (doğumgünümü kutlayanlara çok teşekkürler!) cildime daha iyi bakmaya karar verdim-miş-tim gibi. Ivır zıvır bir şeyler aldım, dermatologa gittim o da bir şeyler verdi. Hiçbirinden memnun değilim. Yüzüme tüm hayatım boyunca sürdüğüm kozmetikten daha fazla şey sürmüş olabilirim şu son 2 haftada. Benden artı eksi 10 yaş civarındaki tüm dişilerin bu konudaki bilgisinin benden daha iyi olduğuna eminim, size fikir danışacağım. Evet biliyorum herkesin cildi ayrı falan filan ama dermatolog bi saat baktı yüzüme, onun verdiğini sevmedim, tecrübeye daha çok güveniyorum. Lakin günlerdir sabah akşam ordu disipliniyle suratıma garip şeyler sürmekten çok sıkıldığım için tek tek ne kullandığımı, aslında istediğim başka türlü bir şey in ne menem bir şey olduğunu anlatmaya şu an takatim yok. Hazır olunca yüce dişi bloggerlara -erkekler bile benden iyi olabilir- içimi dökeceğim. Ama şu an değil.
*
Şimdilik Cocorosie dinleyip baharın gelişini kutluyoruz.

8 yorum:

Adsız dedi ki...

nice mutlu yıllara. Bol gezmeli,
güzel şeyler tatmalı yıllara ,Ayşe.
Şu an dışarıda kopan fırtına İzmir için aynı şeyi düşündürmüyor, Bahar ucundan acık gösterip kaçtı gibi.
şimal

rtt dedi ki...

bahar hepimize kutlu mutlu olsun :)
ya ben yüzümü sadece protex denen bi sabun var hani onla yıkayıp sonra da nemlendirici sürüyorum yeterli oluyo gibi. ama protexden sonra nemlendiri sürmezsem acayip yağlı bir cildim olduğunu hissediyorum

ŞEKERPEMBE dedi ki...

o topları ıslatmadan yemeyi dene, inan bu hallerinden daha bir keyiflilier ancak sakın üstüne bol sıvı almayı ihmal etme
bir dene ne kaybedersin...
birde sen sorunlarınıyamadan bir not...
eskiden bende binlerce şişe ile sabah akşam arkadaşlık yapardım. sonra bilirmisin bilmem corci var makyaj uzmanı onunla karşılaştım makyaj yaptırdım o sırada sohpet ederken bana bu konuda şunu söyledi. sade ürünler kullan karmaşık ve komplike olmasın ve az şeyle arkadaşlık yap... temizle tonikle nemlendir. yaşına uygun ürünler kullan sakın abartıya kaçma makyaj gibi kötü durur dmeişti. bilmem sana bir faydası olur mu bu fikrin...

doğum günün kutlu olsun 20 li yaşlardayken doya doya de yaşını bence, na kadar güzel 26... !!! :)))

sevgilerimle

kip dedi ki...

öncelikle mutlu yıllar!

konu benim özel ilgi alanıma girdiği için yorum yazmadan edemedim.

ben de bir iki sene önce hem yüzümdeki bazı problemlerden hem de artık bu bakım işlerine bir yerinden başlamak lazım diyerekten dermatologa gittim. gittiğim adam bugün ünlü olan herkesin hocası olmuş bir prof.tu ve tahminen de 95 yaşındaydı =) fakat yüzünde zerre kırışıklık yoktu. 50 yıldır bepanthene kullanıyorum, dedi, cildi yeniliyor yanıklara sürüyorsun daha ne yapsın bir bakım kremi, dedi. onan inandım. ama bir iki ay bepanthene kullanımından sonra cildim, tüyleri yolunup tereyağ sürülmüş tavuk poposu gibi gözükmeye başladı. çok sinirlendim başka birine gittim, avene önerdi. avene'le de ben mutlu olamadım. olmadı olduramadım yani. sonra kendi kendime, yok lush'ın kömür sabunu üstü body shop'un tea tree oil toniği üstü jel nemlendirici falan fişman derken şu an çok memnun olduğum fakat deneme yanılmayla bulduğum bir takım ürünleri kullanıyorum. en son başka bir şikayetle başka bir dermatolog'a gittiğimde sordum, şu şu yaşındayım yakında kırışabilirim ne yapayım, dedim. ben sana şunu kullan diyemem, dedi. sen hangisinin sana uygun olduğunu hissediyorsan hangisiyle cildini daha güzel görüyorsan onu kullan, dedi.

uzun lafın kısası: ben sana bepanthene iğrenç derim ama sen çok memnun kalırsın, body shop'un tea tree serisi harika derim sana yüzünün derisi soyuluyormuş gibi gelir. malesef bir süre deneme yanılma yapıp bir tomar para harcadıktan sonra (sakın içlerinden en pahalısı en iyisidir diye düşünmeden) sana en uygununu sen bulacaksın. clinique'miş lancome'muş, la prarie'ymiş bazen o kadar yalan olabiliyorlar ki. benden söylemesi.


{not for sale}

enne dedi ki...

Ben de bu temizleme ve nemlendirme kremleri konusunda TV'de bir cilt bakım uzmanının konuşmasını dinlemiştim. Şimdi sana formülü veriyorum. Acıbadem Sütü ile temizliyorsun akşamları (Bebak marka var, 2-3 YTL galiba). Sonra Gülsuyu ile tonik gibi tekrar siliyorsun. En son da Bepantene krem (pomadı değil, merhemi de değil, krem olanı var) sürüp yatıyorsun. İnan bana, 1 hafta sonra farkı göreceksin.

mono dedi ki...

ayşe bak bi site var www.makeupalley.com diye, almayı düşündüğün herhangi bi ürünle ilgili makyaj yada cilt bakımı öncesinde girip orda okuyabilirsin. Sonra girip strawberrynet'ten yarı fiyatına alabilirsin. Ben 3 gündür göz kremi peşinde koşuyorum 28 yaşındayım sanırım cellex-C nin kremi ile clarins'in 30 spf'li göz koruyucusunu alıcam.
yani konu ne olursa olsun research faydalı :)

Sunthing Special dedi ki...

Kozmetik ürünleri ile ilgili tavsiyeler için şu foruma üye olabilirsin;
http://www.itsbeauty.com/forum/index.php

Bir de herhangi bir ürün satın almadan önce marka/ürün adını şu sitede bir arattır derim;
http://www.cosmeticsdatabase.com/
Sevgiler :)

daphnevega dedi ki...

şimal,
teşekkürler! burada da ara ara yağmur yağıyor ama artık havalar soğumaz diye umuyorum, cemre takip eder oldum :)

bss,
ben de nemlendirici sürersem öyle hissediyorum. ben bi yazıyım da daha detaylı anlaşalım.

şekerpembe,
Ama sorun şu ki ben bana uygunun ne olduğunu bulamıyorum ya da olaydan o denli bihaberim ki hangisinin ugun olduğunu bile anlamıyorum falan filan. Herkes tahmin ettiğim üzere bu konuda bilgili görünüyor, ben derdimi anlatacağım size. Azz sonra. Topları yedim kuru, hakikaten güzek :)

kip,
çok teşekkür ediyorum ama ben işte deneyip bulamayack kadar sabırsız ve üşengeç biriyim, hem kozmetikçilere gidince ne alacağımı da bilmem :) Bu yüzden yardıma ihtiyacım var.

enne,
söylediğin benim şu an yaptığıma benziyor, ufak farklar var. bana da dermatolog verdi ama cildimi ağır hissediyorum nemlendiriciyle.

mono,
teşekkür ederim. daha çok şey duydukça kafam karıştıkça karıştı ya :)

sunthing,
aaa merhaba!:) teşekkür ederim. forum çok faydalı görünüyor.