18 Mart 2009

karanlık güçler

Daha önce defalarca söylemiş olmalıyım. Annem sürprizlerle doludur. Sinirlenince evlerin sigortalarını attırma ya da arabaların elektrik aksamını bozma gibi kabiliyetlere sahiptir. Biz ise bu duruma defalarca şahit olmuş varlıklar olarak, leblebi boyutunda olduğumuz zamandan beridir annemden korkarız. Babam, annem gözlerini fal taşı gibi açtığı zaman Maksi'nin bile ödünün koptuğunu söyleyip bizi güldürür.

Geçenlerde annemin bu gizemli yanına yakışır bir olay daha yaşadık. Akşam evde televizyonda, T.C. kimlik no problemi için nüfus müdürlüğünde yaşanan arbede, karmaşa, insanların birbirinin tepesine çıkması gibi olayları seyrediyorduk. Derken, canlı yayınla nüfus müdürlüğüne bağlanıldı. Sunucu "Şu an içeride 2-3 kişi var. İnsanlar nüfus müdürlüklerinin nüfus cüzdanı yenileme için akşam 24:00'e kadar çalıştığını bilmedikleri için gündüz saatlerinde bu kaos yaşanıyor." gibi bişeyler dedi. Biz de annemle birbirimize bakıp "Hadi!" dedik. Akşam 19:30 sırlarında evimizden çıktık. Nüfus müdürlüğüne vardığımızda hiç de televizyondaki gibi bir görüntüyle karşılaşmadık. Tıklım tıklımdı. "Tüh ya, ama hiç böyle miydi?" diye mızırdanarak sıraya girerken, birden çok garip bir şey oldu.

Sonradan müdürlük görevlisi olduğunu anlayacağım bir adam anneme doğru gelip "Oooo abla, merhaba, siz şöyle geçin!" dedi. Benim şaşkın bakışlarım altında amca bizi kenara doğru aldı. "T.C. kimlik no mu?" dedi. "Evet" dedik. Annem ve adam sohbet ediyorlar bir yandan. Babamın iyi olduğu filan gibi konular.. Amca elimden gerekli evrakları aldı, ortadan kayboldu. Benim kafamda "Annem nüfus müdürlüğünden birini nereden tanıyor? Madem tanıyorsa neden önceden söylemiyor? Ben bu adamı neden hayatım boyunca görmedim, adını duymadım?" soruları dolaşıyor. Annem açıklama olarak "Eczane zamanından bir tanıdık" olduğunu söyledi. Eczane kapanalı 10 yılı geçti herhalde! Neyse efendim, nüfus müdürlüğünden torpilimiz sayesinde 10 dakika içinde işimizi hallettirip çıktık. Diğer türlü sanırım 2 saat kadar sürecekti. Evet biliyorum etik değil, bekleyen insanların önünden de çok utanarak geçtim. Yine de rüşvetle yaptırılmış bir iş olmaması, giderken bu yönde en ufak bir beklentimiz olmaması, küçük bir tesadüf sonucunda işimizi halletmiş olmamız durumu kurtarıyor sanırım.

Ben anneme "Nasıl olabilir böyle bişey anneeee?" dedikçe, annem her zamanki cool tavırlarıyla "Sen kısmetlisin işte!" gibi cevaplar verdi. Sanırım eski eczacı, 10 yıllık ev hanımı annem aslen MİT ajanı.

6 yorum:

bir demet feslegen dedi ki...

Bizim insanımız sıcaktır, olur böyle şeyler :)

cetubi dedi ki...

vallahi bende annemden şüpheleniyorum :P her işini hallediyor.

Adsız dedi ki...

ayşecim,
burda olayın kaynağı, annenin networkünün kuvvetli olması :)
bir de tabii senin kısmetin :)

cometa dedi ki...

şimdi babam işten beni arayıp nüfus dairelerinde tanıdığın var mı demişti. Bu durumda annenden babamı yanına alıp, şu işi kolaylaştırmasını rica edioruM:P

Adsız dedi ki...

MİT ajanı olabiler mi hakkaten:)
Ya da ben anne olunca ben de böyle olabiler miyim?
Nedir bunun gizi?
Hay Allah pek hoş :)

beyaz mendil dedi ki...

:)))))))))))))Çok şanslısın.Sevgiler