14 Ocak 2010

Fw: Fw: FW: fw : forward mail yayınlıyorum

Sizce insan hangi yaşa kadar genç sayılır? Hangi yaştan sonra artık ihtiyardır?
*
Bu zor sorunun yanıtını ben Erdal İnönü'nün anılarında bulmuştum.
O da hukuk profesörü Vasfi Raşit Sevig'le yaptıkları bir sohbette öğrenmiş "doğru cevabı"...Sevig Hoca, aralarında Erdal İnönü'nün de bulunduğu öğrencilere hangi yaşı ihtiyarlık sınırı kabul ettiklerini sormuş. Hepsi farklı yaşlar söylemişler.O, hiçbirini beğenmeyip kendi cevabını vermiş: *
"İnsan, yaşamına yeni bir yön verme iradesini gösterebildiği sürece gençtir. Bu iradeyi gösteremeyip 'Artık yaşamımı değiştiremem' diyorsa gençliği gitmiş demektir."

*
Finito.
Ayıkla pirincin taşını.

Bir de benim kategori var. Hayatından çok şikateçi olmasa da yine de yuvarlanıp gitmeyi kabul etmeyenler, "Değiştiririm, değişecek, değişmeli, hayatın sonuna kadar böyle olmaz" deyip de bir türlü nereden başlayacağını bilemeyenler. Bir yerde, bir zaman doğru bir şeyler olacağını bilerek algılar açık halde yaşamak mı, yoksa sürekli küçük ihtimaller taşıyor olsa da her kapıyı zorlamak mı gerekiyor? Belki de o şans geldiğinde o iradeyi kullanabilmek aslında önemli olan. Fırsatların yanından basıp gitmesine izin vermemek. Bir de elbette fırsatları doğru teşhis edebilmek.
*
Düşünüyorum da, akşam oturup Aşk-ı Memnu seyredecek birinin ağzından çıkmaması gerektiği kadar gaz sözler bunlar.
*
"Artık yaşamımı değiştiremem" diyen kimse var mı gerçekten?

4 yorum:

the fortunate one dedi ki...

"Niye mucizevi birseylerin olmasini bekliyoruz hep? Neden ayaga kalkıp biz baslamıyoruz bir yerden?" derken kalktım ben ayaga, fırsatları yokladım ne var-ne yok diye.. Baktım oluyor, topladım pılımı pırtımı baska bir ulkeye yerlestim. En azından denedim diyebilecegim. İçimde kalmasindan iyidir. Aksam evde oturup Ask-ı Memnu izlemekten daha da iyidir sanki:)

Adsız dedi ki...

Demek ki 27 yaşında yaşlanmışım ben...

oldiesbutuglies dedi ki...

insan bunları yedigi surece genc kalır

Adsız dedi ki...

Genc ve yaslı hissetmek, hep derler ya takvim yasını bosver, asıl olan hissettigin yastır, ben de ulke degil ama sehir degistirdim, is degistirdim, Ankara dan cok bunaldım deyip İstanbul a geldim ama simdi kendimi cok yaslı hissediyorum. Takvim yasım 29 u gosterse de ben 1 senede 60 oluvermisim gibi :(
Neyse benim sana asıl sormak istedigim, subatta kuba ya gidecegim ve gezi planı nasıl yapılır bana yardımcı olur musun? Bir daha kuba ya gidebilirmiyim bilmiyorum o yuzden birseyler kacırmak ve keske demek istemiyorum. Seni bayadır takip ediyorum ve bu konuda cok iyi oldugunu biliyorum. Sevgiler Defne