22 Şubat 2011

Saçın modası olur mu?

Ülkemizin koyu tenli nadide kızlarına zaten hiç ama hiç yakışmamış karamel rengi saçın modası geçti, kamuoyuna duyurulur. Lütfen artık bu konuda ısrarcı olup, göz zevkimizi daha fazla bozmayın. Tamam, heves ettiniz, anladık; ama artık yeter. Yepyeni bir şey söyleyeceğim: Moda olan her şey, herkese yakışmaz. Eğer bembeyaz bir tene sahip değilseniz bu renk ile maceralara girmeyin. Hadi madem vaktinde bir hata yaptınız, artık devam etmeyin. Bakın, kara-sarı ten rengine uymayan çiğ sarı saç renginin yılmaz bekçisi Demet Akalın (şekil 1a) bile sonunda akıllandı.
*

Sanıyorum bu turuncumsu saç modası yanlış anlaşılmalar zinciri sonucu ortaya çıktı. Çağla Şikel, Cennet Mahallesi denen dizide bir çingeneyi canlandırıyordu (şekil 2a). Orada saçları bu renkti. Ayrıca kulağına, boynuna, bileklerine sayısız takı takıyor, bir yandan da "abe, abe, abe" diye konuşuyordu. Saçları canlandırdığı karakter ile gayet uyumluydu yani. (Şu anda da kendisinin sarı saç ısrarına anlam veremem.) Malesef, Çağla Şikel'in bu saç rengi veba gibi yayıldı ve esmer Türk kızı, teniyle neredeyse aynı renk bu saçı üzerinde hiç düşünmeden benimseyiverdi. Çünkü yeni olan hiçbir şey kaçırılmamalıydı! Elbette Beyonce, Rihanna vs. böyle radikal şeyler yapabilirler. Buna göre tonlarca makyajları yapılıyor ve normalde sarışın Demet Akalın gibi soluk benizli görünecekken, gayet iyi duruyorlar. Ama tatlım, sen öyle durmuyorsun.
*

Gördüğü her şeyi güruhlar halinde uygulamayı pek seven bir toplum olduğumuz su götürmez bir gerçek. Elbette değişiklik güzeldir ama televizyonda gördüğümüz her şey bize gitmeyebilir. Hatırlarsınız, Victoria Beckham'ın bir kuaför ziyaretiyle bütün ülkemiz o saçma sapan önü uzun arkası kısa modelle (şekil 3a) gezdi aylarca bu ülkede. Kimse o tuhaf kesimli saçın uzayınca neye benzeyeceğini düşünmedi ve sonra etraf bir sürü "uzayıp bozulmuş Victoria Beckham saçlı" kızla doldu. Nato kafa nato mermer sözünü pek severim.
*
*
*

Beyaz tenli değilseniz sarı, turuncu, karamel gibi renklerden uzak durunuz, komik olmayınız. Saçın doğru kullanımı aşağıdaki gibidir.

Ten renginiz bu renk değilse böyle şeyler yapmayın. Sevgiler, saygılar.

16 yorum:

$afak dedi ki...

Askerden döndüğümün ertesi günü Demet Akalın'ı zabah 11'de aynı bu halde Kanyon'da sinemada görmüştüm aseksüel oluyodum az daha :D

Kime kızdın da yazdın bu yazıyı merak ettim :) Var bi yaşanmışlık belli :)

Kedi Süpürgesi dedi ki...

Hiç bir şeye bu katar katılamazdım! Saygılar efenim...

hilal dedi ki...

:))) çok eğlendim. pek anladığım işler değil fakat düşününce çok doğru tespitler. benim beyazlara da bi çare bulsana ayşe:))

humeyra dedi ki...

Aynen de katılıyorum.

. dedi ki...

Ben okurken çok eğlendim, bu saptamaların hepsi çok doğru ve daha bir çoğu var... Fiyonk modası, ugglar, kot görünümlü tayt üzerine tunikler......

daphnevega dedi ki...

şafak,
haha :) tipimi canlandırıyosun di mi gözünde :) mazeretim var asabiyim ben!

s,
yapmasınlar, siz de söyleyin!

aaa yuppi hilal!,
bu ara en büyük eğlencem umutla seni okumak, hatta anneme de okutuyorum çok gülüyoruz :)valla evde boyamak diyeceğim çünkü 15 günde bir boyaya gitmek manyak işi hakikaten.

hümeyra,
seferberlik başlatalım.

istanbul,
ugg'a en baştan beri gıcığım ama kot görünümlü taytı ben de giyiyorum ya :)çok mu kötü? :)

Adsız dedi ki...

bir bayan olarak vallahi tayt kotu be aysecim... hic zarif degil...

Adsız dedi ki...

saçın doğru kullanımıyla ilgili en son ders verecek insan sensin bence. yazılarından anladığım kadarıyla az birşey kısaltmak bile senin için büyük mesele...

cerenduymaz dedi ki...

ben evde hint kınasıyla boyuyorum saçlarımı..esmerim ve gerçek saç rengim de zifiri siyah:)
beyazlarım çıkmaya başladığında panikledim..boyatmak istemedim..çünkü üşenirim ben öyle....zaten öncesinde normal kına yakardım saçlarıma hafif bi renk kırardı hoşuma giderdi ama beyazlar çıkınca cesaret edemedim ve hint kınasını denedim...iyi ki de denemişim saçım birebir doğal renginde oluyor...
kullanımı da çok basit ve ekonomik...artı çok parlak görünüyor saçlarım...
sevgiler.

Yasemin dedi ki...

Kesinlikle katiliyorum. Beckham benzetmesi ise tam yerinde tespit diyorum.

daphnevega dedi ki...

anonim,
evet tanıdığım erkeklerin çoğu böyle söylüyor. bilemedim ne yapsak. ben seviyorum..

anonim,
bir sürü renk ve model denedikten sonra neyi istediğimi ve istemediğimi iyi biliyorum. bu durumda akıl vermemeli miyim? siz neyi savunuyorsunuz anlamadım? koyu renk tenli kızlar saçlarını karamel mi yapsın anlamadım ben saçımı kestiremiyorum diye? :)

ceren,
nasıl oluyor rengi? hint kınası çok koyu yapmıyor mu?

kıyıya vuranlar,
daha ne beckham'lar göreceğiz bakalım!

cerenduymaz dedi ki...

ayşe'cim,
benim saçlar zaten bildiğin siyahdı, hani öyle koyu kahverengi falan değildi... o yüzden hiçbir fark yaratmıyor...hatta renklerini de çıkarmışlar ama ben asıl siyah olanı kullanıyorum...nasıl parlak yapıyor saçlarımı anlatamam...tabii herkese öneremem ama saçı benim gibi simsiyah olanlar hiç uğraşmasınlar boyayla falan...sürsünler gitsin :)tabii kına için saçın boyasız olması şart...

Adsız dedi ki...

koyu tenliler saçını sarı yapmasın ama kısa saçlar gayet güzeldi. bir sürü renk ve model denemen gerekmez ama ufak bir değişikliğe bile cesaret edimiyorken yapabilenlere laf söylemeyelim bence...

Adsız dedi ki...

Olur, sana sorarız :D.

Adsız dedi ki...

Bu da sizin fikriniz. Bence bir insan ne şekilde saçla mutlu hissediyorsa kendini o renk yapabilir, keyfi bilir. Birimizin beğenmediğini diğeri beğenebilir.

Adsız dedi ki...

En son fotoğraftaki yabancı aktristin fotoğrafı profesyonel ellerden çıkma. Işık oyunları/photoshop/profesyonel makyaj vs hepsi mevcuttur. O yüzden kıyaslama adaletli değil. :) Demet Akalın da makyajlı çok hoş. Bu sondaki aktristin makyajsız fotoğrafıyla kıyaslarsak Demet Akalın da çok daha hoş görünür o saçıyla. Ayrıca benden bir önce yazmış arkadaşa katılıyorum. Herkes nasıl mutluysa öyle yapmalı. Milletin zevki değil, kendi zevkimiz önemli. Beyaz tenli, kahverengi saçlıyım kendim ve insanların saçlarını ne renk yaptığıyla hiç ilgilenmiyorum.