13 Nisan 2011

sakız mevzu: "bir tek orada yer kaldığı için en öndeyiz"

Sümeyye Erdoğan medyada genişçe yer bulan tiyatro terk etme sahnesiyle ilgili olarak bayağı duygusal bir mektup kaleme almış. Ben bu konu ile ilgili, başrol sahibi sakızdan ziyade başka bir konuya takıldım. Sümeyye Erdoğan, olayın cereyen ettiği sırada en ön sırada oturuyor olmasıyla ilgili "bir tek orada yer kaldığı için en öndeyiz" demiş. Sümeyyeciğim, sanırım tiyatroyu sinema sandın. Tiyatroda sinemadaki gibi "bir tek orada yer kaldığı" için en önde oturulmaz. Ön sıra biletleri satışa çıkar çıkmaz tükenir. Sanırım bu talihsiz tecrübe tiyatroya ilk teşrifinde gerçekleşti. Mektubunda bahsettiğin gibi sanata ilgin devam edecekse yakın gelecekte bu konu hakkında tecrübe sahibi olacağını tahmin ediyorum. Şansın böyle iyiyse bize de önden bilet ayarlamanı rica ediyorum, zira biz hiç bulamıyoruz.

8 yorum:

bir küçük doktor dedi ki...

ellerine sağlık.Çok çok şık bir gönderme olmuş.

Adsız dedi ki...

Aslında en ön sıralar genelde protokole veya tanıdıklara ayrılır, yani gişedeki görevliyi tanımayan x bir şahıs olarak bile gişeye biletlerin satışa çıktığı ilk gün gidip bilet almaya çalışırsanız dahi en ön sıradan bilet alamazsınız, yani hanımefendinin sadece en ön sırada yer bulmuş olması gayet normal çünkü birileri onun için ayırmış zaten orayı :)

zoitsa dedi ki...

:)))seni okumak zevkli

Canan dedi ki...

Seni uzun zamandır takip ediyorum sevgili Ayşe. Yazılarını, fotoğraflarını gerçekten çok seviyorum. Bu sakız mevzu yazında haklı olduğun yerler kesinlikle mevcut ama ben olayın birazda kıza çatmak için gerçekleştiğini düşünüyorum ya neyse...

Senin bu yazında kızın kapalı olmasına sanki kızgın gibisin ya da bana mı öyle geliyor? (inşallah bana öyle geliyordur, yoksa çok üzülürüm)

Türbanlı bir sıkı takipçin olarak seni gerçekten seviyorum, hiç karşılaşmamış olsakta...

Sevgiler,öpücükler
Canan

Adsız dedi ki...

çatlıyorsunuz dimi.. acıyorum size...

daphnevega dedi ki...

anonim,
torpilli almış biletleri, yok bi tek orda yer kalmış yok bilmem ne.

zoitsa,
teşekkürler!

canan,
burada bahsettiğim şeyin benim siyasi görüşümle bir ilgisi yok aslında. ben sadece metindeki komik bir şeyden bahsediyorum. Yalnız, bu gösteriyi daha önce seyretmiş binlerce kişinin aynı sahneyi izlerken oyuncuların seyirciyle etkileşime girmesini tuhaf bulmayıp sadece sümeyye hanım'ın bunu üzerine alınması ve işi o oyuncuyu canından bezdirmeye kadar götürmeleri ise iktidarda olanların devletin tüm imkanlarını kendilerine ait sanmalarının ufak bir göstergesi bana göre. bunu her kim yapsa kızarım. maalesef bu iktidarın kendilerine yapılmış en ufak bir eleştiriyi, çıkışı(rol icabı dahi olsa) tolere edemeyip hemen susturma, bastırma teknikleri kullanmasına yabancı değiliz.

anonim,
evet çatlıyorum. size de tiyatroda, okulda, iş hayatında her yerde torpil yapılmıyorsa siz de çatlasanız iyi edersiniz çünkü diğeri artık biraz fazla saflık oluyor. onlar size sizin onlara değer verdiğiniz kadar değer veriyorlar mı acaba? tiyatro oyuncusu sizin abiniz de olabilirdi ve binlerce seferdir aynı şekilde oynadığı oyunda sırf başbakanın kızı rahatsız oldu diye değişiklik yapılabilirdi. o zaman da böyle diyecektiniz? komik olmayın, gözünüzü açın.

Adsız dedi ki...

bence komik olan siz-lersiniz ve siz-lerin göz-leri kapalı. ben yaptığım hiçbirşeyi bana değer verilsin diye yapmam ve hiç kimseyide korumam.bahsettiğiniz oyuncu adam gibi oyunun sergileseydi neymiş sakız çiğniyormuş sana ne ya sen oyununa bak. şekle takılıp kalmışlık bu işte. yıllarca yapılan torpillerde sesiniz çıkmadı da şimdimi gözünüz açıldı.... bol gözü açık günler dilerim sizlere...

titrekkelebek dedi ki...

ben izlemedim ama izleyen arkadaşlarım var, her oyunda, oyunun o bölümünde seyircilerle bir şekilde kontak kurulup bir seyirciye takılma durumu oluyormuş...o güne veya o kişiye özel bir durum değil yani...
evet, bir seyirci sakız çiğnediği için oyunu durdurmak gerçekten çok saçma ve yersiz bir hareket olurdu ama yapılan bu hareketin hemen türbandan dolayı olduğunu iddia etmek çok daha saçma olmuş...
adam o kalabalıkta, o kadar kişinin içinde, o loş ışıkta, hem de oyununu ifa ettiği esnada seyircinin kimliğini tespit edebilme yeteneğine sahip bir oyuncuysa, rolünü yaparken, repliklerini söylerken bir yandan da ben ne yapsam da bu kişiye sataşsam düşüncesiyle de baş edebilecek kabiliyetteyse ve o hareketi de özellikle yaptıysa bence bunu türbandan dolayı değil doğrudan iktidar ve sülalesine kıl olduğu için yapmıştır derim ben..
saygılar:)