14 Ağustos 2012

Rodos Rehberi Konu:5 Yeme & İçme bölüm 2

Geldik finale. Yeme içme tavsiyeleri bölüm 2.

Rodos bir yeme-içme cenneti. Harika iklime sahip bir Ege adası olmanın tüm avantajlarını dibine kadar kullanıyor. Her taraf deniz ürünü, şahane sebze meyve, peynir.. Zaten elinizde bunlar olunca işleri batırmanız çok zor. Rodos'ta da klasik turist mekanlarından uzak durursanız kötü yemekle karşılaşma olasılığınız yok gibi. Ki turistik yerlerde de çok çok kötü bir tecrübe yaşamazsınız. Ama kim sadece birkaç günlüğüne gittiği bir Ege adasında işleri şansa bırakmak ister ki?

Annemler birkaç yıl önce Rodos'a gittiklerinde yemek yedikleri restoranı anlata anlata bitirememişleri. Gitmeden önce ne kadar uğraşsak da restoranın adını bulamadık. Söylediklerine göre hem yemekler harikaydı, hem de restoranın sahibi onlara sadece yerlilerin gittiği bir taverna tavsiye etmişti ve çok eğlenmişlerdi. Restoranın ismini hatırlayamadıklarına üzüldüm ama nereden bilebilirdim mi ilk gece gitmek için gözümüze kestirdiğimiz restoran meğer oymuş. Bu şahane tesadüf yeterince keyfimi yerine getirdi. İlk gece açılış için tombala.

NIREAS
Salata için defterime tüm zamanların en iyi salatası diye not düşmüşüm. O yüzden Greek Salad denen bu fetalı salatadan muhakkak deniyorsunuz. Alt kısımdaki soğanlar, domatesler, patlıcanlar ve kapari resmen gizli hazine. Salatanın suyu ile çeyrek ekmek yemeyin, daha neler neler var.


Bu karideslere "Simi usulü karides" diyorlar. Kabuğunu ayıklamadan öyle çıtır çıtır yeniyor. Ben normalde küçük karides sevmem. Hatta çok sevilen karides güveçle de hiç aram yoktur. Ufacık karideslerin tadı bile gelmiyor, kaşar peyniri zaten her şeyi bastırıyor. O yüzden genelde karides yenecekse büyük tercih ederim. Ama bu minik kabuklu cins gerçekten denemeye değer. Üçer beşer gidiyor. Aaa tabak ne zaman bitti?
 

Güneşte kurutulmuş ahtapot ızgara:  Güneşte kurutulan ahtapot ızgaranın bizim ızgaralardan farkı dışının bize göre çok daha sert ama içinin lokum gibi olması. Lezzeti daha çok içinde kalıyor. Ahtapot benim ilk 10umda hatrı sayılır bir yere sahip. O yüzden bana aslında salatası, ızgarası, güneşte kurutulmuşu pek fark etmiyor. İyisini buldum mu mutluyum.


Nireas'da bunların haricinde şunları sipariş etmişiz:
- Midye saganaki
- Peynir saganaki

Bu arada saganaki bildiğin sahanda demek. Domatesle baharatlarla öyle güzel harmanlıyorlar ki sahana giren her şey güzel oluyor. Saganakilerle ile frekansımız tuttu, bütün tatil pek iyi anlaştık.

Ana yemek mi? Delirdiniz herhalde.
Uzonuzu söyleyin, saatlerce mezelerin keyfine bakın.

Sonra bu sadece yerel halkın gittiği tavernayı sorduk mekanın sahibine. Dar sokaklarda kaybolduğumuzu sanırken CAFE CHANTANT'ı sonunda bulduk. Dışarıdan hiç görünmeyecek şekilde saklı gizli bu yer, bence Rodos tatilinin en büyük keşfiydi. Fotoğraf çok bulanık (galiba çekmiş olmam bile mucize) ama yine de koydum, ortamla ilgili ipucu versin istedim.
Gecenin ilerleyen saatlerinde bütün mekan ayaktaydı. Birbirini tanımayan insanlar kalkıp beraberce sirtaki oynadı. İzlemek bile çok eğlenceli. Cevriye Hanım çaldığında etrafa aldırmadan şarkıya Türkçe eşlik ettik. Ben anladım ki tek kelime anlamasam da Yunanca müzikten hiç sıkılmıyorum. Rodos'a yolunuz düşerse burayı sakın atlamayın. Sadece Cuma ve Cumartesi geceleri açık.


Çok harika. Oysaki tüm yemek konusunu tek postta tamamlama niyetiyle başlamıştım. Anlaşılan o ki, iştah girince işin içine, ben konuyu kısa kesemiyorum. Bir sonraki postumuzda Rodos'u bitiriyoruz cefakar okuyucularım, az kaldı.
 

3 yorum:

Sunthing Special dedi ki...

3 Günlük Rodos tatilinden dün döndük, en son 12 yıl önce üniversitedeyken gitmiştim, tadı damağımda kalmıştı, yine öyle oldu... Ben de senin gibi bolca ızgara ahtapot, karides vs deniz ürünü ve salata lüplettim, ve tabi enfes frappeler, muhteşem ekmekler katkısız dondurmalar aayyhh :D Bi çanta da peynir getirdim valla ... Cafe Chantant'a biz de çok gitmek istedik ama bitek cuma, cumartesi geceleri açıkmış, next time...
Ahtapotta favorim old towndaki Eros Restoran benim de bu arada :)
Sevgiler...

Unknown dedi ki...

Merhaba,
Konakladiginiz yerin adini yazar misiniz lutfen?
Tesekkurler :)

daphnevega dedi ki...

Merhaba,
Atlantis City idi otelin adı sanırım. İyi tatiller!