10 Şubat 2014

Naif

Karaköy'e her gidişimde yeni bir şeyler göreceğimi bilmek çok heyecanlı. Tüm dönüşüme, onca cafeye-restorana rağmen hala bir sokaktan diğer sokağa arada gezegenler varmış gibi. Karaköy'ü güzel yapan en önemli şey de bu galiba. Oto tamircisi daha önce oradaysa orada dursun. Yanına dünyanın en havalı restoranı açılınca o tamirci oradan uzaklaşmak zorunda kalmasın. Naif uzunca süre merak ettiğim bir yerdi. Gideli 1 aydan çok olmuş. Üzerimdeki ataletten kurtulmak için gördüğüm güzel şeyleri yazmam gerektiğini söyledim kendime. Aklıma ilk gelen Naif oldu.


Dışarıdan pek davet etmiyor insanı Naif. Asıl numara içerde. Karaköy'de benzincinin arka tarafında, henüz sağında solunda pek bilindik yer olmayan küçük bir dükkan burası. İçeri girince olay değişiyor. Duvara asılmış zarif tabaklar ilk dikkat çeken şey.

Dekorasyon mekanın isminin de vaad ettiği gibi. Masalar, bardaklar, her detay ince ince düşülmüş ve sadeydi. Bahsettiğim gibi, ben gideli bir süre oldu. Menü sık yenilenecekmiş. O yüzden benim denediklerim hala menüde midir bilmiyorum ama eğer bu tabaklar artık tarih olduysa ben burada şanslı bir akşam üstü geçirdim. Muhtemelen yeni menüyü deneyenler de şanslı zamanlar geçirmeye devam ediyorlardır.

Karalahana dolması, kadayıfa sarılı mücver, hoşafla servis edilen talaş böreği siparişlerimizdi. Yanında da ev yapımı ayran. Hepsi çok lezzetliydi. Uzun süredir hoşaf görmemiştim, o da ilginç oldu.



Hesabı isteyince bu nostaljik şekerlerle birlikte geliyor. Tabağın zarafeti de ayrı.



Naif'te deneyemeyip de en çok aklımda kalan şey peynirler oldu. Sırf bu yüzden bir sabah kahvaltıya gitmek istiyorum. Aslında bu peynirlerin hakkını vermek için bize şarap lazım ama menüde malesef yok.

Naif, Karaköy'ün Tophane'ye yakın tarafında, benzinliğin hemen arkasında. Kesinlikle denemeye değer.

1 yorum:

OĞUZ ÇAKIR dedi ki...

Tavsiyelerine bayılıyorum, midilliye giderken de çok faydalanmıştım. yakında bi istanbul gezisi planlıyoruz, karaköy listeye girdi:)