16 Temmuz 2014

Mantar!

Mantarın her türlüsüne bayılıyorum. Çok kısa sürede hazırlanabildiği ve büyük bir hata yapmazsanız lezzetsiz pişirme ihtimali olmadığı için her durumda kurtarıcı. Her tür malzemeyle de uyumlu. Ben kahvaltı dahil tüm öğünlerde sık sık tercih ettiğim mantarla, yakın zamanda çok uydurma ama beklemediğim kadar lezzetli bir sonuç veren bir salata yaptım. İster sabah kahvaltısı, ister akşam yemeği için güzel ve hafif.


Mantar pişirirken en önemli detay kesinlikle mantarları yıkamamak. Süngersi yapısından dolayı suyu içinde tutuyor ve pişerken tüm suyu dışarı veriyor. Nemli bir bez ya da kağıt havlu ile dış yüzeyleri silerek temizlemek mantarınızın çok daha lezzetli olmasını sağlar. İstiridye ve shiitake mantarlarının lezzetlerini özellikle seviyorum.


Mantar, avokado, dilediğiniz tür peynir (avokado ve mantar ikilisine en çok az tuzlu kaşar peyniri ve kimyonlu goudayı yakıştırıyorum), ayçekirdeği ve domates üzerine zeytinyağı, limon ve tuzu azaltılmış soya sosu karışımıyla 10 dakikada hem sağlıklı, hem besleyici, hem de göz doyurucu bir öğün uydurdum, sonuçtan çok memnun kaldım. İnsanlık için küçük, benim gibi sadece kilo aldıran yemekleri seven birisi için mutlu edici bir adım.

Hiç yorum yok: