31 Ağustos 2015

Pratik mutfak: Parmesanlı Bezelye Salatası

Bezelye sevenler parmak kaldırsın! Şimdi de bezelyeyi geleneksel etli, sulu şeklinden farklı şekilde yemek isteyenler parmak kaldırsın! Bezelyeyi lezzetli, ılık ve besleyici bir salata haline getirmek çok kolay.

400-500 gr bezelye
1 orta boy soğan
2 dal yeşil soğan
Yarım demet dereotu
150 gr parmesan peyiri
3 kaşık zeytinyağı
Karabiber
Tuz

Bezelyeyi çok seviyorum ve onun harika parlak yeşil renginin solmasına kalbim izin vermiyor.
Önceki yazıda bahsetmiştim. Mutfakta mümkün olduğunca pratik olmak istiyorsanız, buzluğunuz en yakın arkadaşınız olacak. Zamanınız varken haşlayıp, pişmeye yakın ocaktan aldığınız bezelyeleri birkaç dakika buzlu suya batırıp çıkarın (bu hem pişmeyi durduracak, hem de renginin canlı kalmasını sağlayacaktır). Daha sonra iyice soğuduğuna emin olduktan sonra kullanacağınızı düşündüğünüz miktarda (400-500 gr'lık paket yeterli olacaktır) buzdolabı poşetlerine doldurup buzluğa atın. Daha sonra kullanmak istediğiniz zaman buzluktan çıkarın ve çözülmesini beklemeden kaynar suya atıp 5-10 dakika kadar çözülmesini bekleyin. Arada tadına bakın ve tamamen çözüldüğüne emin olduktan sonra süzün.

Buzlukta bezelye yok, ben o sırada pişirmek istiyorum derseniz ise bezelyeleri diri olacak şekilde haşlayın ve buzlu suya batırıp çıkarın.

Büyük bir tavada 1 orta boy soğanı 3 kaşık kadar zeytinyağında kavurun. Soğanlar şeffaflaşırken yeşil soğanları da ekleyin. Daha sonra üzerine bezelyeleri ekleyin, malzemeler iyice karışana kadar çevirin ve ocaktan alın. Bir kaba aldığınız bezelyelerin ılınmasını bekleyin üzerine baharatları, ince kıyılmış dereotunu ve parmesanı ekleyin, pratik salatanız hazır.  Parmesan ve bezelyenin birbirine ne kadar yakıştığına inanamayacaksınız!

1 yorum:

pelin dedi ki...

ben bunu sadece taze soğanla yapıyorum. ama bir de haşlanmış tavuk didiyorum içine, bir de mayonez yoğurt karışımı ile karıştırıyorum, peynir opsiyonel :)kalorili ama nefis oluyor. farkındayım çok benzer bir tarif anlatacam gibi oldu ancak farklıymış yahu yazarken fark ettim :) elinize sağlık!