21 Ocak 2016

Panik yok! Hamileyken grip/soğuk algınlığı (Bir nevi survivor)

Günler çok çabuk geçiyor ve ben 28. haftayı bitirdim, kaldı 12 hafta. Artık son trimestirdeyim ve her şey yolunda ama geçtiğimiz 2 hafta boyunca çok felaket bir grip geçirdim. Normalde de bünyem sağlamdır, yatağa düşüren gripler geçirdiğim çok nadirdir, o yüzden böyle ağır bir grip geçirince iyice elim ayağıma dolaştı. Özellikle ateşle nasıl baş edeceğimi şaşırdım. Domuz gribinden şüphelendiler ama değilmiş. Hayatımda ilk kez acile gidip serum aldım. Neyse ki sonunda ateşim düştü ve hayatıma kaldığım yerden devam etmeye başladım. Öksürükle ve griple ilgili Instagram'dan çok güzel tavsiyeler geldi. Birçoğunu uyguladım, çok faydalarını gördüm. Ama sanırım serum ve tablet olarak Parol almasaydım ateşim düşmeyecekti. İlaç almaya çok karşı geldiysem de 39 derece ateşle günler geçirmenin pek faydalı olmayacağı konusunda sonunda ikna oldum. Yine de tabii ki hamilelikte her ne kadar bazı ilaçlar güvenli sayılsa da doktorunuza sormadan kendi kendinize asla ilaç almayın. (Çok sorumluluk sahibi bir blogger olduğumu belli ettikten sonra artık devam edebilirim.)

Belki birilerinin işine yarar diye gelen tavsiyelerden uyguladıklarım birkaçını burada toparlıyorum. Bana tavsiye gönderen herkese tekrar teşekkürler. Griple ve soğuk algınlığıyla baş etmede bir numaralı arkadaşlarınız zencefil ve bal olabilir. Burada dikkat edilmesi gereken şey, nasıl olsa ilaç kullanmıyorum diyerek bitki çaylarını sınırsız tüketilmemesi gerektiği. Bu ev formüllerini de doktorunuza sormadan uygulamayın lütfen.



Grip için:
-Şu çaydan demleyip günde 1 büyük bardak içtim:
1 elma (Kabukları kalın kalın doğranacak, atılmayacak, dörde bölünecek)
1 çubuk tarçın
1 çay bardağı zencefil (tazesi olursa daha iyi)
4 adet karanfil
2-3 top karabiber (önce beyaz biber kullanıyordum, sonra karabiberin daha etkili olduğunu duyunca ona döndüm)
İsterseniz havlıcan
Bu karışımın üzerine bir büyük kupa kadar su ekleniyor, ocakta kaynıyor. Biraz ılındıktan sonra üzerine birkaç damla limon ve bal ilave ederek içiliyor.

-Yarım çay bardağı pekmez üzerine karabiber ekerek shot yapmak.

Öksürük için:

-Ayağa Vicks ile masaj yapıp, üzerine çorap giymek.

- Sırta tentürdiyot sürmek. Bu annemin bizim küçüklüğümüzden beri yaptığı bir şey. Tentürdiyot dökülmüş bir pamukla sırta kafesler çiziliyor (sanki xoxo oynanacakmış gibi), üzerine bir havlu kapatılıyor ve öyle yatıyorsunuz.

-Bir tane siyah turbu üst taraftan kapağını çıkartıp, dolma gibi oyuyorsunuz. Turbun alt tarafına iğne ile delikler açıyor ve içine bal doldurup kapağını kapatarak bir bardağın üzerine oturtuyorsunuz (bardağın dibine koymayın, alt tarafta boşluk kalsın). Bal gece boyunca deliklerden süzülüyor ve bardakta birikiyor. Siz de sabaha bu baldan bir iki kaşık içiyorsunuz. Her gece taze hazırlayıp sabah içebilirsiniz. (Bence en çok işe yarayan formül buydu, tavsiye olarak birkaç ayrı kişiden duydum, hepsine teşekkürler)

Soğanlı, sarımsaklı, deniz kadayıfı, hatta bıldırcın yumurtalı formüller vardı ama onlara sıra gelmeden hastalığı atlattım. Merak edenler instagram hesabımdaki yorumları kontrol edebilir, gerçekten güzel bir kaynak oldu.

Ben sonunda iyileştim, darısı bu tavsiyelere ihtiyaç duyabileceklerin başına. İlaçsız grip atlatmak benim için kendi çapımda survivor şampiyonluğu kazanmak gibi oldu. Kimse acillere gitmesin, serum filan almak zorunda kalmasın. Soğuklar bitene kadar eskimo gibi gezeceğim! 

1 yorum:

mm dedi ki...

Geçmiş olsun yakın bi arkadaşım da hamileyken gribe tutuldu, cuma günü doğumu var bi kızımız olacak.:) Allah sağlıkla kucağınıza almayı nasip etsin.