24 Mayıs 2006

Kuskonmazli Kuru Domatesli Makarna! :)



Ben buraya geldigimden beri markette bu kuskonmazlara bakip duruyordum. Turkiye'deyken yemistim ama tazesini degil. Burda yedigim zaman cok begenmistim. Acaba altindan kalkabilirmiyim alsam diye dusundum dusundum sonunda denemeye karar verdim. Gecen hafta kuskonmaz pisirdim!
Burada kuskonmaz cok populer! Herseyin icine koyuyorlar. Ozellikle kuskonmazli risotto cok guzel. Ama benim risotto pisirmeye sabrim yoktu
kuskonmazlari aldigim gun o yuzden "kuru domatesli kuskonmazli makarna" yapmaya karar verdim. Aslinda ozel kuskonmaz tencereleri var ama tabiki benim henuz yok:) Kuskonmaz pisirken onemli olan; alt kisimlari sert ust kisimlari da yumusak oldugu icin ;altini cok ustunu az pisirebilmeyi, boylece tum kisimlardan ayni tadi elde edebilmek.
Kuskonmaz burada ustunden ve altindan lastiklerle tutturulmus halde yaklasik bir duzine halinde satiliyor. Buradaki arkadaslarim bana lastikleri cikarmadan pisirmem gerektigini soylediler bende oyle yaptim. Internetten de birkac tarif baktim ama pisirme suresi sanirim deneme yanilma yontemiyle bulunuyor! Kuskonmaz demetini tencereye diyagonal sekilde koydum boylece alti daha kolay pisti. Yaklasik 10 dakika sonra cikarip lastikleri kestim, birazcik sogumasini bekledikten sonra dilimleyip makarnayla karistirdim. Fena olmadi bence! :) Cok trajik bir halde kendi yaptigim yemegi kendi basima yemek zorunda kaldigim icin kimse ustunde test edememis oldum ama bir dahaki sefere artik!

Posted by Picasa

Hiç yorum yok: