27 Aralık 2010

Gingerbread kurabiye!

Yılbaşı kurabiye yapmak için iyi bir fırsat. Çünkü nereye sığdıracağımı bilmediğim yüzlerce kurabiye kalıbının arada bir ortaya çıkıp değerlendiği zamanlardan biri bu. Arada bir aklıma geliyor, yapıyorum ama sanırım bizim evde kek, kurabiye gibi yiyecekler pek popüler değil. Ben de buna rağmen her rastladığımda kurabiye kalıbı edinmekten kendimi alamıyorum. Evde yaşadığı popülerite eksikliğine rağmen, kurabiye pişirmeyi en sevdiğim şeylerden biri. Galiba bu aşkı biraz da o çeşit çeşit kurabiye kalıbına borçluyum. Bu kalıplar sayesinde aynı tarifi uyguluyor da olsam sanki her seferinde farklı bir kurabiye yapmış gibi oluyor.Bence Noel ve yılbaşının birbirine bu kadar yakın olması güzel bir tesadüf olmuş. Çünkü çoğunluğunun Noel'le uzaktan yakından bir ilgisi olmayan bir ülkede yılbaşı ağacı ve "gingerbread" kurabiyelerin yılbaşı zamanını şenlendirmesinin başka bir yolu yoktu heralde. Bu kurabiyeler Noel kurabiyesi olmayabilir, ne de o süslediğimiz ağaç Noel ağacı.. Bunlar yılbaşı kurabiyesi ve yılbaşı ağacı! Ve bence bu haliyle oldukça güzeller! Noel Baba konusu biraz karıştırıyor işi! Neyse, ben aile kurabiye kalıbı setimi bu fırsatla kullanmış oldum. Baba ve anne o kadar büyüklerdi ki sadece tek bir büyük erkeği kullandım. Kedilerimiz bile var! (Evet kuyruklarına bakınca köpek olduklarına dair bir şüphe oluşmuyor değil ama bıyık yaptım kedi oldu!)
Asıl niyetim Bahar ve Merve'nin tarifini uygulamaktı ama ani bir kararla bu sefer pekmezi işin içine katıp Gingerbread kurabiye yapmak istedim. (İtiraf edeyim gingerbread ev yapmayı hayal ediyordum ama zorluğuyla ilgili o kadar çok yorum okudum ki, caydım. Hem de ben o evi hayatta kimseye yedirmezdim ve öylece süs olarak bozulurdu. Madem bir şey pişiriyorum bari insanlar da yesin di mi? E hadi Ayşe o zaman hem ondan hem ondan yap! O konuya da She Who Eats'den bir çözüm buldum. Evi ekmekten yapacağım. Hadi bakalım!) Yabancı kaynaklardaki tariflerde gingerbread için genelde reçetede verilen "molasses", bizdeki pekmezi tam karşılamıyor ama yine de pekmezli tarifler hem lezzetli oluyor, hem de şahane bir koku veriyor. Ben Martha Stewart'ın tarifini kullandım. Tarifteki un 6 cup olmasına rağmen benim karışımıma çok az geldi. Daha önce Martha Stewart'ın birçok kurabiye tarifini denemiş ve hiçbir aksaklık olmadan sonuç almıştım. Defalarca un eklemek zorunda kaldım. Galiba o kadar çok un ekledim ki sonunda gingerbread rengi açıldı! Bu belki de renk farkı esmer şeker yerine normal toz şeker kullanmaktan olmuştur. Fark edebileceğiniz üzere kurabiyelerin bir kısmını hafifçe yakarak (!) renk konusunu çözdüm. Üzerini süsleyince koskocaman bir kurabiye koleksiyonum oldu!
Görünüşleri ve kıvamları güzel olsa da bana tadları kurabiyeden çok bisküvi gibi geldi. Biraz fazla kıtır kıtır. Kimse beğenmeyecek diye düşünürken üçer beşer gitti. Yine de bu tarifi bir daha kullanmayacağım çünkü milimetrik hesapla pişiren biri için "aldığı kadar un" yapılacak en beter eziyet! Bir taraftan da üzerinden kaç gün geçti ama hala o kadar güzel kokuyorlar ki.. Ben en iyisi kendime bol unlu, bol pekmezli bir tarfi daha bulup yılbaşı gelmeden bir de onu deneyeyim!

6 yorum:

Adsız dedi ki...

super olmus super, bu arada evlilik isleri ve istanbul ne durumda, sevgiler defne

Adsız dedi ki...

super olmus super, bu arada evlilik isleri ve istanbul ne durumda, sevgiler defne

merve dedi ki...

ayşe harika görünüyorlar ya ellerine sağlık :)

Defne Soysal dedi ki...

Eline sağlık.Turkish usul gingerbread olmuş.Ben tarifimde pekmez yerine akçaağaç şurubu kullanıyorum.Bir sonrakinde bunu dene.Orjinali gibi kokar.

Adsız dedi ki...

Merhaba :D Bunca yıl GİNGERBREAD HOUSE yaptık yedik ama bu yıl bizde basitçe bişiler yaptık bknz : http://machuupicchu.blogspot.com/2010/12/gingerbread-house.html

İhtiyacınız olan tek şey glazür bonibon ve petibör:)Hem gingerbread house hemde mükemmel görünüyor. Szin kurabiyelerde çok güzel olmuş.Sütle yemek vardı şimdi ama biz heralde anca haftaya yaparız.Elinize sağlık

Kiraz Çekirdeği dedi ki...

Çıtır, kıtır süper olmuş işte, yemiş kadar oldum :) Elinize sağlık. İyi seneler.