20 Kasım 2012

Berlin'de mutlaka - 4

17. Kreuzberg

Almanya'da çok fazla Türk olduğu yeni bilgi değil. Türklerin bir kısmının Almanya'da küçük bir Türkiye'de yaşadığı ise benim için yeni bilgiydi. Türk mahallesinin de yer aldığı Kreuzberg semtine gidene kadar McDonalds'ta Türkçe sipariş vermek, neredeyse alışveriş yaptığım tüm mağazalarda kasada Türk birinin olması, bindiğimiz taksinin şoförünün Türk çıkması gibi şeyler çok da şaşırtıcı değildi.

Sonra Kreuzberg'e gittik, ben her şeye bayıldım. Kreuzberg'in tamamı Türk mahallesi değil, büyük bir kısmı salaş cafe ve dükkanlara ev sahipliği yapıyor. Sokaklarında gezmek çok zevkliydi. Arka fondan sürekli Türkçe :)

Mustafa's Gemüse Kebab'ın önündeki kadar uzun kuyruğu ben Türkiye'de herhangi bir kebapçıda, büfede hiç görmedim, onu da eklemek isterim. Berlin'de ciddi bir popülaritesi var.

İşte hoşuma giden birkaç şey:


 
Metro bileti alırken ekranda bile Türkçe seçeneği var! Burada hiç yabancı dil bilmeden hayatınızı çoook rahat sürdürebilirsiniz!


İçkisiz aile salonu mu arıyorsunuz? Elbette burada mevcut! Lezzet Grill!



Şu şekil modern çalışmalar da var duvarlarda.



Menülerde rakı hiç sürpriz değil. Fiyatlara bakın. Hep birlikte neden diyelim mi? 5 euro'ya içilebilen Martini, 3.5 euro'ya içilen Jagermeister. Herhalde burada kuyusu filan var bunların, başka ne olabilir ki?



1 yorum:

ayytun dedi ki...

Tavsiyelerinle gezdim Berlin' i, iyi ki varsın ayşe;) Mustafa's Gemüse Kebap da iyiydi:)