23 Temmuz 2014

Terrarium yaptım!

Sukukent'ler terrarium'lar dünyayı ele geçirdi! Ben de geçenlerde birkaç boy cam fanus alıp evdeki sukulent ve kaktüslerimle küçük terrarium'lar yaptım. İhtiyacınız olan şeyler: sağlıklı bitkiler, çakıl taşı, inceltilmiş kömür, toprak ve süslemek için yosun, minik figürler, ne isterseniz..


Temel kurallara uyduktan sonra her şey size kalmış. Zaten başlayınca gerisi geliyor, ben önceden planlamadım ama başlamadan biraz internete göz gezdirmekte fayda var. Kendinizi kaybedebilirsiniz zaten internette. 


Bakımları da çok kolay. Sukulent de aslında kaktüs olduğu için çok az suya ihtiyaç duyuyor. Evde güneşli bir yere yerleştirip duruma göre haftada ya da 2 haftada bir çok fazla olmamak şartıyla sulayınca kendi kendine yaşayıp gidiyor!


Ortalığı dağıtmadan olmuyor bu işler tabii ki. Kendisi 2 metrekare olup benim evde en çok zaman geçirdiğim yerlerden biri olan balkona yayılıp ellerimi toprağın içine sokuyorum. Resmen meditasyon, tavsiye ederim!


2 yorum:

Shemellon dedi ki...

Çok çok güzeller, bende intenette bunlara bakarken kendimden geçiyorum. Sizin ki pek güzel olmuş:)

Adsız dedi ki...

O bitkileri nerelerde bulurum?