14 Eylül 2015

Biarritz'e yolunuz düşerse

Öncelikle çok şanslısınız demektir! Burası Fransa'nın güney batısında, İspanya sınırına çok yakın bir tatil şehri. Ben geçenlerde iş için birkaç günlüğüne oradaydım. Toplantılardan arta kalan zamanlarda yürüyüşler yaptım. Şehir oldukça ufak olduğu için bir günde rahatlıkla görebilirsiniz ama metrelerce uzanan plajlarda çok daha fazla gün geçirmek de elbette mümkün! Biarritz civarında ziyaret edilebilecek San Sebastian gibi birçok ilginç yer var, vaktiniz varsa oralara da geçebilirsiniz, benim maalesef vaktim olmadı.

Kısa notlarla Biarritz işte şöyle bir yerdi:

Şehrin ortasındaki devasa plaj Grand Plage, tüm gün denize girenler ve sörf yapanlarla dolu.




Sabahın erken saatlerinde ise şöyle görünüyordu:


Hotel du Palais: Napoleon'un eşi Eugenie için inşa edilmiş şahane palas şu anda görkemli bir otel.


Rocher du Basta: altından plaj geçen köprü!


Dünyanın en ilginç tasarımlı kitapçılarından biri olabilir: Bookstore Biarritz


Butik ve restoranların bulunduğu Rue Mazagran civarında harika binalar ve evler var ve kayıtsız kalmak mümkün değil, her taraf kocaman ve rengarenk ortancalarla dolu.






Bulunduğum yerin sebze meyve pazarına uğramazsam bir şeyler eksik kalır! Halles de Biarritz'de sebze-meyve, peynirler, deniz ürünleri ve bol bol çiçek bulabilirsiniz. Ben öğle yemeği sonrası yürüyüş yaparken tesadüfen önünden geçtim. Market 7 gün açık ama sadece sabah 7 öğlen 1:30 arası.





Markette Biarritz'e (aslında komşu Bask bölgesine) özgü, mutlaka denenmesi gereken Gateau Basque'lardan istediğiniz boyutta bulabilirsiniz. Bunlardan küçükleri de var :)




Aşağıda gördüğünüz o şato görünümlü binada gerçekten insanlar yaşıyor, hemen diplerindeki Plage du Port Vieux''dan denize giriyorlardır herhalde..


Rocher de la Vierge


Bir diğer sonsuz gibi görünen plaj: La Cote des Basques



Yeni favorim bu pancar, havuç vs cipsleri. Süpermarkette rastlayınca kaçırmadım!


Şehir merkezinde ama gizli saklı Port des Pecheurs yani Balıkçı Limanı şirin balık lokantalarıyla dolu:




Biarritz'de bir de Akvaryum/Deniz Müzesi (Musee de la Mer) var. Aslında bir de Okyanus Şehri (Cite de l'Ocean) varmış ama hem yeri çok uzaktı hem de benim vaktim yoktu, siz giderseniz uğrayabilirsiniz.



Şu ana kadar dünyada bulunan en büyük ahtapot buymuş, tam 119 kilo! (Düşünsene ye ye bitmez! Tamam sustum.)


Ve son olarak birkaç alışveriş noktası:

Galeries Lafayette: Paris'in meşhur mağazasının burada da küçük bir şubesi var.

Le Comptoir de Fois Gras: Fransız mutfağının en kıymetlilerinden kaz ciğeri için doğru nokta. Ben artık yemiyorum ama tatmak ya da eve götürmek için bu hem tapas bar, hem de mağaza olarak çalışan yere uğrayabilirsiniz. İş çıkışı saatlerinde oldukça kalabalık oluyor.

Silhouette Corner: Hotel de Silhouette'in köşesindeki bu minicik dükkanda çok güzel sandviçler ve atıştırmalıklar bulabilirsiniz.

Mille et un Fromages: Bu şahane peynir dükkanından bavula yığmak için tüm peynir alışverişinizi yapabilirsiniz.


Kısacık Biarritz iş gezisinin kısacık notları burada bitti!

1 yorum:

Levent Yıkılmaz dedi ki...

Harika bir paylaşım. :) keyifle okudum. teşekkür ediyorum.