17 Ağustos 2006

Once upon a time in Italy..

Italya'ya tasindigim ilk zamanlarda en buyuk keyfim hayatimda gormedigim kadar buyuk marketleri dolasmakti. Metrelerce suren makarna ve peynir reyonlari, sebze ve meyvelerin satildigi bolumdeki rengarenk yiyecekler. Kocaman biberler, enginarlar, kuskonmazlar ve hic gormedigim cesitlilikteki mantarlar...
Bu kadar cok denemedigim seyin oldugu bir yerde yasiyorken, ben de her markete gidisimde kendime 2-3 cesit hic bilmedigim seyi alma oyunu baslattim.. :) Her seferinde cok lezzetli buluslara sebep olmadi bu oyun ama her defasinda cok ilgincti. En basarili kategori peynirlerdi sanirim.. Denedigim her peynir cok guzeldi. Cok ama cok sevdigim beyaz peyniri de arayip arayip sonunda "Yunan peyniri" adi altinda bulunabilecegini ogrendigimde ise milliyetci tarafimin "nasil yani???" gibi sorularini yemek askim aninda bastirdi ve donene kadar "yunan peyniri" yedim.. Buradaki beyaz peynirin yanindan bile gecemezdi ama..
Bir cok ilginc kesif de -tabiki- makarna reyonunda dolasilan dakikalarda yapildi. Barilla'nin tamamen ele gecirdigi Italyan "pasta" pazarinda kac cesit makarna olabildigine ancak gozlerinizle gorunce inanabilirsiniz..
"Tagliatelle al Nero di Sepia" Barilla'ya ait degil ama kesinlikle cok ama cok ilginc.. Murekkep baligi'nin siyah murekkepiyle boyanmis tagliatelleler.. Gorunusunun biraz korkunc oldugunu kabul ediyorum ama tadi inanilmazdi!!!
Makarnalarimi cok ozluyorum! Italya'ya donmeme 1 ay kadar var.. Bavulumda getirebildigim kadar makarna, peynir ve sos getirmeyi dusunuyorum!! Bir dahaki gidise kadar yetsin yeter! :) Italya'a giderseniz aklinizda bulunsun...
p.s: Bugun 17 agustos. Fazla bir soz soylemeye gerek yok yeter ki unutmayalim..

4 yorum:

ibeking dedi ki...

peki lezzetinde m. balığının izi de var mı? yoksa sadece renk olayı mı?

daphnevega dedi ki...

tabi biraz ahtapot tadi geliyor ama cok yogun degil.. Su kendiliginden domatesli, ya da ispanakli makarnalarda gelen tad kadar.. Asil olarak renk diyelim.. :)

Adsız dedi ki...

ben de İtalyadayken aynı şeyi yapıyordum markette saatlerim geçiyordu. Şimdilerde her gidişte değişik makarna çeşitleri ve gnocchi getiriyorum.
Renkli makarnalar dolapta duruyor kıyamıyorum da harcamaya :):)

Adsız dedi ki...

ayşe elimde bu makarnadan var fakat üstüne nasıl bir sos yapmam gerektiği konusunda kararsızım bana bi önerin var mı
teşekkür ederim
narin