15 Ağustos 2006

Parmigiana di Melanzane ve uykusuz her gece

Hava cok sicak. Sanirim bu kadar buyuk bir kismini Ankara'da gecirdigim ilk yaz bu ama muhtemelen bundan sonraki yazlarimi da hep sehirde gecirecegim-tabi bir is bulursam-. Bu fikre alissam iyi olur. Kahvaltida cay bile icememeye basladim bu cehennem sicagi yuzunden. Yazmam gereken ve bir turlu toparlayamadigim tezim yuzunden de hic bir yere gidemiyorum. Acaba bir kac gun biryerlere kacsam, cok motive olup gelip jet hiziyla bitirir miyim tezi? Geceler de gunduzler kadar sicak olunca, yarim yamalak uykuyla gunu gecirme potansiyeli de gun gectikce azaliyor. Tabii baska faktorler de var uyutmayan..

Dun gece alt kattan resmen bir esyanin yere yuvarlanma sesi geldi. O kadar yuksekti ki ses yani uykudan uyandiracak kadar.. EE napicaz ayaklandik tabi.. Camdan bakmalar, "yok yok kimse giremez karsimizda jandarma var hem alarm da calardi!"lar ve yine de kendini ikna etme gayretlerine ragmen uyuyamayip, cesareti toplayip alt kata inip, sabah ezanina kadar sohbet edip, sigara icip vakit gecirmeyle sonlanan bir gece..
Acaba diyorum butun suc parmigiana'nin mi?
Dun sabah aklimda parmigiana yapma fikriyle uyandim. Parmigiana patlicanli bir italyan yemegi. Patlican, domates ve mozarella kullanilarak yapiliyor. Aslinda kocaman tombul patlicanlar kullanilarak yapiliyor, ben elimdeki ince ve kucuk patlicanlari ve mozzarella yerine kasar peyniri kullandim.
2 kisilik:
3 bostan patlicani
3 domates
Mozzarella
1 corba kasigi salca
1 orta boy sogan
Soya sosu(ben sevdigim icin ekliyorum, aslinda gercek tarifte yok)
Tuz, karabiber
(isterseniz 1,2 dis sarimsak da ekleyebilirsiniz)
  • Patlicanlar diagonal sekilde uzunlamasina kesiliyor. Buyuk elips seklinde patlican dilimleri elde ediliyor.(benim kullandigim patlicanlar cok ince ve kucuk oldugu icin halka halka dogradim.)
  • Patlicanlar bir tavada az miktarda yagla kizarirken, ayri bir kapta soganlari kavurun, uzerine kup kup dogradiginiz domatesleri ekleyin, domatesler iyice ezilince, salcayi, soya sosunu ve baharatlari ekleyin.
  • Patlicanla domates sosu hazir olunca, bir kat patlican, bir kat dilimlenmis mozzarella ve bir kat domates sosu olacak sekilde 6-7 kat halinde isiya dayanikli bir kaba dizin.
  • Mozzarellanin erimesi icin 5-10 dakika kadar 200 derecelik firinda tutun.
  • Parmigiana hazir!

Yemekten sonra uzerimize acayip bir agirlik coktu. Yemegi degil, sicaklari sucluyorum.. Gunduzu uyuklayarak gecirince de tabii gece basimiza bu tuhaf olaylar geldi.. Baska bir aciklamasi olabilir mi?...

Hiç yorum yok: