27 Ocak 2007

La Rocca

La Rocca'yı çok uzun zamandır merak ediyordum. Çok yakın arkadaşım Başak'ın annesi Zerrin teyze, bir İtalyan restoranı açıyordu, yani heyecanlanacak birden çok sebep var demekti..
Restoranı açma evrelerinde menüden dekorasyona kadar her detayla ne kadar özenerek uğraştıklarını yakından bildiğim için buranın çok keyifli bir yer olacağına zaten hiç şüphem yoktu. İstanbul'a son gidişimde nihayet gidebildim La Rocca'ya.. Keşke daha önce gitseymişim dedim :)
La Rocca, Mecidiyeköy'de, Ali Sami Yen'in hemen karşısında. Küçük bir sokağın hemen başından farkediliyor camekanlı görüntüsü ve doğruyu söylemek gerekirse etrafa göre oldukça lüks bir imaj veriyor. İçeri girip menüye baktığınızda ise fiyatlar sizi şaşırtıyor. İstanbul genel olarak pahalı bir şehir olmasına rağmen, bu kadar çeşitli ve özel hazırlanan İtalyan yemeğini böyle fiyatlara bulabilmek mümkün olabiliyormuş. Menüde birçok çeşit salata, bruschetta, pizza, makarna, ana yemek ve tatlı var. O kadar çok orjiinal şeçenek var ki, seçim yapmak gerçekten çok zor..
Oturduğumuzda henüz aç olmamama rağmen, ki bu oldukça ilginç bir durum benim için, menüyü uzun uzun inceledim ve acıkmamın hiç de uzak olmadığını farkettim. Ne kadar tok olsanız da acıkabilirsiniz burada zaten.. İçecek menüsüne bakarkan 'otlu ayran'ı görünce denemek istedim, çok beğendim. Daha önce yeşil ayran içmemişseniz benim gibi, siz de çok seversiniz :)
Daha sonra Zerrin teyzenin yanımıza gelişiyle olayın seyri değişti. 'Aaa siz neden birşeyler yemiyorsunuz?' diyerek geldi ve gelir gelmez de siparişlerimizi verdi. Tavuk kraker salatamız çok lezzetliydi.. Adaçayı ile pişmiş 5 peynirli ravioli ise inanılmazdı.. Şeflerini tebrik ediyorum, yediğim en güzel raviolilerden biriydi. Kare beyaz tabakta servis edilmesi yemekleri ayrıca daha lezzetli mi yapıyor ne? Yemeğin üzerine yediğimiz sufle, sunumu ve lezzetiyle harikaydı. Menüde denenmesi gereken o kadar çok şey var ki İstanbul'a her gidişimde buraya mutlaka uğramayı düşünüyorum artık. İnternette en sevdiğim yemek sipariş sitesi olan yemeksepeti'nden de La Rocca'ya ulaşmak mümkün, menüyü ve fiyatları buradan görebilirsiniz. Kendi siteleri hala yapım aşamasında.
La Rocca'da özel geceler de düzenleniyor. Düzenledikleri latin geceleri ve fasıl gecesi çok eğlenceli geçmiş, bir dahaki sefere umarım özel bir geceye denk gelirim..
Bana göre çok keyifli bir yer olmuş.. Gayet iyi fiyatlarla kaliteli yemek yemek için tavsiyemdir.

11 yorum:

Melmoth dedi ki...

La rocca'ya gidilecek, ravioli tadilacak. Ayrica mecidiyekoy'un de boyle bir mekana ihtiyaci vardi gercekten.

Adsız dedi ki...

iste budur ya... yerine bayildim! cunkuuuuu... ben istanbula gittigimde mecidiyekoyde ali sami yen in 2 ust sokaginda bir yerde, kuzenimde kaliyorum :D hahah.. bu yaz ist. e gidince mutlaka ugrucam oraya da..bilmek iyi oldu.bu arada gozum suflelerde ve citir tavukta kaldi.. o yuzden hemen bu sayfayi kapiyorum:D

Adsız dedi ki...

aysecimm cok tesekkurlerr cok opuyorum seniii hadi gel artikk uzun zaman oldu:)))

jelatin dedi ki...

İlk iki cümleyi okuyunca Ankara'daki bir İtalyan restoranından bahsedeceksin sandım, umutlandım. Sağlık olsun... Başka sefere :) Biz şimdilik Meksika mutfağıyla idare edelim.

Adsız dedi ki...

Ahah Çimen'ler iş yerinden hep sipariş veriyolar la rocca'ya çok şaşırdım tanıdık yer çıkmasına :) Bi kere ben de yemiştim çok güzel yemekleri...

Adsız dedi ki...

otlu ayranı bende duydum ama içmek nasip olmadı

Adsız dedi ki...

Noted :)

Bir de aşağıdaki konuda çok haklısın, anlatılacak gibi değil.

daphnevega dedi ki...

melmoth,
Evet benim de izlenimim aynen öyleydi. Çok fazla iş yeri olan bir yer ama gözüme çarpan pek de fazla güzel mekan olmadı. Şimdiden afiyet olsun:)

tugce,
Aaa bak ne güzel olmuş o zaman, belki ben de İstanbul'da olurum sen geldiğinde birlikte bi kahve içeriz:)

basak,
Ne demek basakcım, çok sevdim ben cafenizi:) Ama sen gel artık buraya ya off.

jelatin,
İstanbul'daki şeyleri onda biri Ankara'da olsa ne güzel olur di mi aslında. Kafamda ampul yandı. Ben La Rocca Ankara şubesi mi açsam acaba:)??

Şafak,
Sen ne biçim askerlik yapıyosun devamlı internete girip mail, comment bilmemne her istediğini yazıyosun :):)Çok seviniyorum senden gelen bişey görünce. Basakların olduğunu bilmeden denemen ne güzel olmuş. Bir dahaki sefere torpilli yersin artık:)

aqua,
Ben çok beğendim. Sanırım evde de yapmak mümkün. Keşke sorsaydım nasıl yapıldığını :) Ama deneye deneye bulunabilir ya da La Roca'ya gidersin:)

aslı,
Ankara sınırlarını aşıp İstanbul tavsiyesi vermeye başladım:) Ayşe Yollarda diye program yapmak istiyorum:)Şimdiden afiyet olsun. Msnimi açtım, yapabildiğim kadar açıkladım. Ne onlar tatmin oldu ne ben.. Napalım..

Adsız dedi ki...

Ayy ne güzel sayende gitmiş, görmüş, hatta yemiş kadar oluyorum Ayşecim. TR'de italyan lezzetlerini en az onlar kadar güzel yapan yerlerin olması bizi şanslı kılıyor.

ibeking dedi ki...

sufle beni benden aldı, çok tatlım gelmiş zati..bu arada ayşecim sen istanbullu oldun bi hayli

daphnevega dedi ki...

Nuray,
Yorumu bırakanın sen olduğunu görebiliyorum ama anonymous çıkmış anlamadım. Yine de gitsek oralarda yesek ne güzel olur di mi?:)

ibeking,
:)Evet kendime itiraf edemesem de yavaş yavaş alışıyorum sanırım İstanbul'a. Sufleyi tavsiye ediyorum şiddetle! Arayı açmayalım bu kadar lütfen, özlüyoruz yahu :)