14 Mart 2008

Veeeee tatlı! Belçika yeme rehberi episode 1

Belki Belçika dünya çapında ünlü bir mutfağa sahip değil yine de yediklerim beni fazlasıyla tatmin etti. Waffle ve midye olabilir en popüler cevap eğer süper ailede yarışıyor olsaydık. Tabi bir de çikolata. Evet eğer buraya gidiyorsanız denemeniz gereken üçlü bu. Bir de patates kızartması olayı var, küçük dükkanlarda külah içinde satılıyor. Ama bunlar "French fries" değil mi? :) Gidip de dandirik ve her yerde 3 dakikada yapılabilecek patates kızartmalarını -hem de artık literatüre French fries olarak geçmiş bir şeyi- kendi spesiyaliteleri olarak çatır çatır satmaları da incelenesi bir konu. Biz de neredeyse Türk kahvesinin bile "patent"ini kaybedeceğiz.
*
*
*


Öncelikle waffledan başlamak gerek. Tatlıyla fazla arası olmayan bir insan olarak benim bile aklımı kaybetmeme sebep olacak kadar lezzetli bu wafflelar. Her türlüsünü bulmak mümkün. Pofuduk olanlar, incecik olanlar.. Kremalı, çikolatalı, meyveli, dondurmalı.. İstediğiniz gibi karıştırın. Ben birkaç çeşit denedim. Bana göre en güzeli çikolata ve çilekli olandı. Waffleını en çok beğendiğimiz dükkan ise Galleries St.Hubert'tan yukarı doğru çıkarken sağda kalan waffle dükkanı oldu. Bruges (ben de buraya bi türlü ne diyeceğimi bilemedim!) ve Antwerp'te yediğimiz wafflelar da çok güzeldi ama yine de Brükseldeki daha bir lezzetliydi. Yani gidip de denemeden dönmeyin, zaten bu biraz zor. Çünkü heryerde bu wafflecılardan var ve gözünüze takılmaması, aklınızı çelmemesi imkansız! :) Ben normalde waffle seven biri değilim. Ya da burada yapılanlar mı bana çok uymadı bilmiyorum. Abbas da demeyin, benim sevdiğim waffle öyle değil! :) Quick China'nınki oldukça başarılı aslında. Amaaaaa Tchibo sayesinde artık bizim de kendi waffle makinemiz olabilir. Ben bugün bir tane edinmeyi düşünüyorum. 36 yetele. Nasıl yapıldığına dair bir fikrim yok ama azimliyim, öğreneceğim!
*
*
*

Diğer bir konu ise elbette ki çikolata! Çikolata vitrinlerinde sanat eseri olarak algılanabilecek şeyler var. Ve o kadar çoklar ki.. Bazılarında şu çikolata şelalelerinden var; ben merak ediyorum kendini tutamayıp gidip ağzını dayayan olmuş mudur diye :) Leonidas'tan kutu kutu çikolata taşıdık. Buradan götürülebilecek en güzel hediye çikolata. Şimdi koskoca Godiva'dan da bahsetmemek olmaz. Her ne kadar artık Ülker gibi bakmak zorunda olsak da Godiva harika bir yer. Biz çikolataları Leonidas'tan aldık ama Godiva'dan da inanılmaz başka bir şey bulduk. Çikolata kaplı çilekler. Külahta! Aman Allahım! Sanırım tam vaktinde döndüm yoksa çilek, çikolata ve waffle karışımı bir şeye dönüşecektim!
*
*

Benim gibi birisi için bile bu kadar baş döndürücü olabiliyorsa, çikolataya düşkün olanlar ne hale gelir bilemiyorum. Çitlenbik Nevra bile devamlı yedi durdu :) O da benim gibi 2 nur topu ek kiloyla dönmüş ama bu tatil kilosu, hemen gider.
*
*
O kadar çok fotoğraf çekmişim ki ayırmakta zorlanıyorum. Henüz sadece tatlılardan bahsedip, yemeklere hiiiiç değinemediğimi de şu an farkettim. O da sonraya kalsın artık.. Midyeler, istiridyeler,tapaslar azzz sonra.
*
Şimdilik Ayşegül Hanım'ın elinden çikolatalı çilek

7 yorum:

raspberrypie dedi ki...

waffle'a bayılıyorum bazı yerler kötü yapsa da. Fotografları görünce nasıl canım istedi =) cilek de en sevdigim meyvedir, cikolatalısı daha da güzeldir sanırım.

EBRULİ dedi ki...

Merhaba;

Benim de canım acayip çekti "Waffle". Ne de güzel anlatıyorsun, hayranım sana.

Ayrıca çilek, çikolata ve waffle karışımı birşeye dönüşebilirdin. Bence hiç mahsuru yok, üçüde çok tatlı ve güzel şeyler...

Ama bu durumda seni yemek isteyen çok kişi olabilirdi, iyi ki dönüşmeden dönmüşsün...

ANİBAL dedi ki...

çikolataya düşkünlüğüm yoktur ama resimleri görünce çok özendim,yiyesim geldi :)

cCc dedi ki...

yım yımm waffLe.. ben de her yerdekini beğenmediğim için Tchibo'dan aldım geçtiğimiz pazar waffle makinesini..kocaman kocaman delikli olandan, aslında bu da istediğim deil ama kocaya iyilik yapalım dedik o da bayılıyor çünkü. İnternette bir sürü waffle tarifi var deneyip birini tutturunca sıra içindeki lezzeti ayarlamaya kalıcak.

hedonistt dedi ki...

çok güzel görünüyorlarrrr! paylaştığın için teşekkürler, yerinde olmayı isterdim :))
bon appétit!

Ayse dedi ki...

aslı,
kaçırdım tchibo'nun waffle makinasını. sabahın köründe panora'ya gittim bi de salak gibi, çok üzgünüm :(

ebruli,
haha! ben de yemek isteyebilirdim kendimi, hoş olmazdı tabi :)

anibal,
güya ben de tatlı sevmiyorum ama işte sabrımızı deniyorlar :))

ccc,
bühühühü! ben yetişemedim, hepsi bitmiş, ne çok waffle makinası isteyen varmış, ben de bi tek ben alırım sanıyodum :(

hedonist,
ah teşekkürler, umarım gidebilirsin sen de buralara, ben bir süre resimlere bakarak idare edeceğim!:)

merve dedi ki...

Ayşecim ben bu wafflelara bayıldımmm..çikolatalı çilek enfes olmalı..Bu tatlı yazı için teşekkürler :)