8 Mart 2010

home meyhane

Hafta sonu Başak'ın Ankara'da olması sebebiyle başlayan maraton, Pazar akşam saatlerinde sona erdi. Esraların da hafta sonu 10. evlilik yıldönümü kutlama şenlikleri kapsamında Dubai'de olmalarından faydalanıp hep birlikte evlerine yerleştik. İki gündür orada kalıyorduk. Pazar akşam artık bu defa kesin dönüş yapmak üzere evimin önüne park ettiğim zaman, beklediğim üzere içerdeki kalabalık misafir grubunu gördüm. Bizde genelde Pazar akşamları yemekli misafir olur. Annem ve babamın hayatta en sevdikleri şey yemek yapıp insanlara yedirmektir. Bu ulvi amaç uğruna sabahın köründe canla başla çalışmaya başlarlar. Takriben 35 çeşit meze, 10 çeşit ara sıcak, 1 tane muhtemelen masa boyunda bir balık, yetmedi deniz ürünlü pilav, gecenin sonu için kelle paça ya da işkembe çorbası gibi hummalı bir çalışmayı hiç yorulmadan kikirdeye kikirdeye tamamlayıp, beni hayret içinde bırakırlar. Anneme arada bir Bunu da yapmayıver anne, kim yiyecek bu kadar şeyi dedikçe, o bana sürekli aynı tonda Aman canım ne var bunda hemen şipşak oluyor işte der. İlerde annem gibi misafir ağırlayabilmeyi çok isterim.
*
Neyse, ben eve girerken saat akşam 10'a geliyordu. Kapıyı açarken içerden müzik sesi geldiğini duydum. Sonra (bu işte bir tuhaflık var!) o müziğin canlı müzik olduğunu anladım. Kapıyı açtım. Salonun ortasındaki fasıl ekibiyle gözgöze geldim. Ne olduğunu idrak edene kadar 5 dakika kadar onlara bakmış olmalıyım. Herkes benim şapşallaşmama çok eğlendi haliyle. Muhtemelen akşamüstü saatlerinde başlamış oldukları için de oldukça güzelleşmişlerdi. Fasıl ekibi eşliğinde 20 kişi şarkılar türküler.. Gerçekten insanın zamanı dondurmak isteyeceği kadar güzeldi. Umarım keyifleri hiç bozulmaz.
*
Akşam Nevra bize kalmaya geldi. Biz yatarken annemler sohbete devam ediyorlardı. Sanırım itiraf etmek gerekiyor ki, annemler bizden daha sosyal ve renkli bir hayat yaşıyorlar :)
*
Fotoğraf makinemi iş yerinde unutmuş olmam ise hafta sonunun en büyük sorunuydu. Neyse ki fasıl ekibi bizimkileri, bizimkiler de onları o kadar çok sevdiler ki, sanırım artık evde ufak çaplı bir meyhane olarak hizmet vereceğiz. Bekleriz.

3 yorum:

Adsız dedi ki...

süpperr ailene bayıldım :) harikasınız..

Habiş dedi ki...

Hakikaten ne tatlı bir ailen var, çok şanlısın Ayşe kıymetini bil ;)

Abdullah dedi ki...

Merhaba,
buraya tesadüfen girdim. Sizi tanımadan mesaj yazmak gibi bir saygısızlıkta bulunuyorum lütfen kusura bakmayın.

Aileniz misafir kabul ediyor mu ?
Ne zaman gelebiliriz.

Abdullah