11 Mart 2010

nato kafa nato mermer

Siz de kesin rastlıyorsunuzdur, bazı yarım akıllı insanlar yazı dilinde v yerine w harfini kullanıyorlar. Keşke hayat dinde söylendiği gibi kolay olsaydı ve ben üç kere tekrar ederek bu insanların ortadan kaybolmalarını sağlayabilseydim. Yine de bir denemek isterim şansımı: Kaybol, kaybol, kaybol!
*
Bu w kullanımını ilk gördüğümden beri her defasında şaşırıyorum. "Cnm, slm, öptm" gibi kısaltmalardan da hoşlanmıyorum evet ama en azından onların zaman ya da yer kazanma gibi bir amacı var. En azından kullanan bu yüzden kullanmıştır herhalde diyebiliyorum.
*
Sonra, yazım yanlışları da olabiliyor. İnsan 2500 kere yazdığı bir şeyi yanlış yazabiliyor. İlkokuldan beri her şey'in ayrı yazılması gerektiğini biliyoruz ama bir şekilde herşey yazılabiliyor işte yine de. Tamam, bunda da kötü niyet yok. Belki biraz dikkat, belki biraz hafıza ya da bilgi eksikliği.
*
Peki ya bu w nedir? Zaten bir tuşa basıyorsun en nihayetinde. Neden v'ye değil de w'ya basıyorsun sevgili küçük beyin? Bana tek bir sebep göstereni alnından öpeceğim. Lakin, özentilikten başka bir cevap alabileceğimi sanmıyorum. Ki, düşünürsek özentilik de bir cevap değil. İnsan neden başka bir dilin harfini kıskanır, onu kullanma ihtiyacı hisseder, işte bunu anlamak gerçekten zor. Sewiyorum yazınca, Seviyorum'dan daha mı havalı oluyor, yoka biraz komik mi oluyor? "Walla" konusuna ise hiç bulaşmak istemiyorum. Bir taraftan Arapça, öbür taraftan İngilizce. Ahı gitmiş vahı kalmış zavallı sözcüğün. Peki bunu dilimize sokuşturan sen nerede duruyorsun sevgili küresel minik beyin? Hiç tahmin ediyor musunuz ki, bir gün ö harfini kullanmak moda olsun İngiltere'de? Hellö desinler mesela.
*
Olay nasıl başladı, onu da merak ediyorum. Bir zevzek yazdı bunu böyle. Sonra gören de Ne saçma demedi de, Vay be! Ne havalı olmuş. Ben de bundan sonra böyle yapayım mı dedi? Ne dedi? Ne olur biri bana söylesin, biz bu kadar mı salak bir nesil olduk?
*
W dilimizde olmayan, aslına bakarsanız olmasına da gerek olmayan bir harf. Gerektiğinde iki tane v kullanılıyor, kimseye de bir şey olmuyor. Bu arkadaşlara, evet belki hiç öyle görünmüyor olsa da, genel olarak süslemek amacıyla kullandıkları kafalarının aslında çalışma ve sorgulama işlerine de izin veren tasarımlar olduğunu hatırlatmak istedim.

21 yorum:

$afak dedi ki...

Ayşe'cim W'nin olayı cep telefonunda 9 tuşuna bir kez basarak yazabilmek, kolaylığı bundan geliyor :) Kendi kendime bulduğum açıklama bu...

Bunu ben de düşünmüştüm, dünyada bi ben miyim bunu düşünen diye gülmüştüm; yalnız değilmişim :))

Adsız dedi ki...

agzina saglik!

Leylak Dalı dedi ki...

Bence de ağzına sağlık. Genç kuşaktan biri olarak, beni sinir eden bu anlamsız kullanıma karşı çıktığın için helal olsun...

Çağlar dedi ki...

Sanırım ilk kullanım Merve Kavakcı'nın milletvekili olduktan sonra Amerikan vatandaşı olduğu ortaya çıkınca manşetlere Merwe yazılması olabilir. Ondan öncesini hatırlamıyorum ama ş yi sh yazma modası gece kulübü pasha'dan geliyor. Şimdilerde de kullanmayanı dövüyorlar herhalde. Irc sağolsun normalleşmesini sağladı. Ergenlere havalı geliyor da adam kebapcı açıyor, ona nasıl havalı geliyor anlaşılması zor.

Chaghlar :)

$afak dedi ki...

Yani düşünesene v harfi için 3 kere 8'e basmak lazım çok yorucu!

Hem önemli olan sewgiyi nasl yazdgn dgl, hisler gerckten! Walla bk!

kib, optm, sçs :D

Ben SÇS'ye ifritim! Sıçarım der gibi geliyor bana! :)

M.Erakbas dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Özgür dedi ki...

Tamamen katılıyorum ve konuyu genişletmek istiyorum: http://bit.ly/9cRocg

çokoprenses dedi ki...

evet kelimesini eed yazanlar var bi de:) bi de isimlerini İngilizceleştirenler:) ben de hep walla'ya alışmışım nasıl olduysa,blogumda yazarken bazen farkediyorum düzeltiyorum ama çogu zaman eminim 'walla' diye yazmışımdır.

Adsız dedi ki...

Ayşe seni zaten çok seviyorum ama artık daha da çok seviyorum bu yazından sonra..ağzına sağlık...aslında acınası özenti bir toplum, bir millet olduk üzülüyorum...dün akşam da Obama'nın Yunanistan'ın Osmanlı toprağından ayrılmasının yıldönümünde yaptığı konuşma haberleştirilmişti Star TV Uğur Dündar tarafından ve orda da "Al sana Obama" başlığı ile verdiler haberi..Obama ABD Başkanı seçildiğinde bizim sivri zekalı zavallı özenti bazı vatandaşlarımızın yaptığı bence şebeklikleri gösterdiler de gerçekten yurdum insanının geldiği bu yozluktan da öte aşamaya üzüldüğümü hissettim...İlke

Adsız dedi ki...

off ne kadar politik bünyelersiniz özellikle üstteki yoruma hayran kaldım.

zeya dedi ki...

ne güzel yazmışsın. ben de bir tek ben taktım zannediyordum. Ben işte bile v yerine w yazılmış mail gelirse ki öğrencilerden gelenlerin çoğu böyle lütfen Türkçe karakterlerle yazıp tekrar yollayın anlamıyorum diyorum.

Handan dedi ki...

bana elele tutuşmuş bir harf daha gösterin onu da kullanacağım 29 harfin içinde olmasa da

w ne güzel bak elele tutuşmuş v ler

emelince dedi ki...

eleştirine katılmakla birlikte, eleştiri dilini biraz ağır buldum...

Adsız dedi ki...

değişik bir özentilik versiyonu olmalı!
hadi telefonda tuşa 3 kere basmak zor geldi peki klavye kullanırkenkine ne demeli!
hımm bir de c yerine j yazanlar var ki asıl o beni deli eden. janım,yapıjam vs...
j harfi pek kullanılmıyo işlevsellğini arttırma çabsı herhalde

Adsız dedi ki...

olay özentilikten ve farklı olmaya çalışmaktan başka bir şey değil aslında, ama kaçırdıkları nokta herhes aynı şeyi yapınca bu farklı olmayı sağlamıyor. ilk sınıfta türk dili dersinde hocam sınav kağıdında v yerine w kullanan birden fazla kişi olduğunu söylediğinde bulunduğum ortamdan igrenmiştim (ki bunu yapan insanlar da o ortamda bulunmak için kim bilir kaç bin Türkçe sorusu çözmüş birileridir).

zaten tuğçe yerine 2che yazan birinden ne beklersin ki?

serkan dedi ki...

Madem özenti buluyorsun ozaman sende world 'u kullanma:
Ayşe'nin Dünyası olsun.

Adsız dedi ki...

Elbette serkanın söylediği de doğru. türkçe kelimelerin içine w harfinin sıkıştırılması eleştiriliyor yazıda, hem de oldukça ağır bir dille. (küçük beyin vs.) buna özentilik demem ben açıkçası, harf/başlık/nickname vs kullanımı herkesin kendi seçimi, illa türkçe veya illa ingilizce olacak diye birşey yok. her ikisinin karışımını kullanmak da özentilikten çok, değişik olmaya çalışmak olabilir çok çok. (pek yaratıcı olmasa da)
fakat ilginç olan, bu blogun adının "Ayse's World" olmasının da aynı sebepten ileri gelmesi. Yabancı okurlara da hitap etmesi için yapılmış olabilir de diyemeyiz zira blogun içeriği baştan aşağıya türkçe. Yani, sayın Ayşe, eleştirdiğin tutumun aynısını kendin takındığını da söylemek gerekir...

gökmavi dedi ki...

Çağlar Merve Kavakçı'dan bahsetmiş. Delirten bir hızla değişen gündemimizde Merve Kavakçı isimli bir bayan vardı, değil mi?. Bugünün mağduru ama dünün zalimi 'bir kısım medya' bu bayan hakkında siyasi bir linç operasyonu başlatmıştı. Şimdilerde İngiliz pasaportlu, İngiliz aksanlı bakanımızın ismini Mehmet Shimshek olarak yazan kimse yok nedense.

sezinetta dedi ki...

geçmiş zamanlı bu yazıyı yorumsuz bırakamazdım..kesinlikle katılıyorum ayşe ve bende tahammül edemiyorum..kurduğun cümleler içimdekilerin özeti..zaten bu ülkenin başına ne geliyosa batılılaşmayı anlamlandıramayan o küçük beyinler yüzünden geliyor..iyi ki yazmışsın....

Adsız dedi ki...

Bu benim de kaç yıldır kafayı taktığım ve her gördüğümde sinirlendiğim bir şey. Müthiş eğlenceli bir dille anlatmışsın.

Adsız dedi ki...

bu kadar çok başka dilleri karıştırarak post!!! yazan biri için fazla iddialı hakaretler.bir önceki yazının başlığının home meyhane olduğunu görmezden gelmeye çalıştım ama diğer başlıklardan hangisini birini görmezden geleceğimi şaşırdım.herşeye rağmen yazılarını çok seviyorum ve insanlara bu kadar ağır hakaretler etmeni gençliğine veriyorum.Bu arada bence vakti olmayan slm nslsn falan yazacağına bana hiç yazmasın vakti olunca görüşelim.
sevgiler...