16 Aralık 2010

Sydney 5 - Sydney Opera House

Döndüm, ama daha o kadar çok yazacak şey var ki hala Avustralya hakkında.. Bir an önce tüm detayları verip zaman uyumlaması yapmam gerek! Mesela farkettim ki Avustralya deyince aklımıza ilk gelecek şeylerden hiçbiri ile ilgili bir şey yazmıyor burada. Hani nerede kanguru, hani nerede koala, hani nerede meşhur Opera House, e peki hani nerede Aborijinler? (Aborijinler nerede onu ben de bilmiyorum, şimdiden itiraf edeyim. Yerlilerden özür dilemek adına Aborijin dilindeki halleriyle bırakılmış semt isimleri hariç -Wooloomooloo, Kirribilli gibi- pek bir izleri yok şehirde..) Kanguru ve Koala'yı Wildlife World ve Taronga Zoo ünitelerinde işleyeceğiz o yüzden ilk durağımız Sydney Opera House.
Efendim Avustralya'dan tarafınıza ulaşacak envai çeşit buzdolabı mıknatısı, anahtarlık, kartpostal vb türü hediyelik eşyaların istisnasız tamamının üzerinde bir resmini görebileceğimiz Opera House anlaşılabileceği üzere sadece Sydney'in değil, Avustralya'nın da sembolüdür. Yeni yıla ilk giren olunca ne oluyor bilmiyorum ama Opera House'un bulunduğu koyda yapılan yılbaşı kutlamaları o kadar görkemli oluyor ki, her sene tüm dünyanın gözü buraya çevriliyor. (Hep böyle bir cümle kurmak istemiştim: Tüm dünyanın gözü buraya çevriliyor!) Denizin üzerinde yüzlerce tekne, rengarenk havai fişekler..

Bu şahane bina Danimarkalı mimar Jorn Utzon tarafından tasarlanmış ve inşası 1959'da başlayıp, 1973'te tamamlanmış. 2007'de Dünya Mirasları Listesi'ne girmiş. Kompleksin içinde birçok salon ve yıl boyu devam eden performanslar var. Satışa çıkış tariherini takip ederseniz uygun fiyatlı biletler yakalamak mümkün. Gösteri izlemeseniz de gidip binayı gezin.
Peki nasıl ulaşıyorsunuz? Aslında "kime sorsanız gösterir" ama Circular Quay'e giden herhangi bir otobüs ya da metro ile burası 5 dakika yürüme mesafesinde.


Opera House'un hemen alt tarafında Harbour Bridge manzaralı kocaman bir bar alanı var. Gün boyu canlı müzik.. Hatta 11'de şampanya kadehleri tokuşturulduğuan şahit olduk. Hayat sana güzel Sydney! Geçenlerde Nevra haber verdi. Opera House'un önünde Oprah (opera-oprah) Winfrey'in programı çekilmiş, konuk da Russell Crowe'muş, sonraki gün de Nicole Kidman ve Hugh Jackman. Hadi hepsini geçtim Nevra, Hugh Jackman çıkmış oraya, neymiş, sen orada manastır çiz, olacak iş değil. Bir daha bulursun da yaklaşırsın adamın yanına 300 metreden yakına.. Cık cık cık.

Hiç yorum yok: