7 Ocak 2013

2013'ün ilk postu

Film! Oscar adaylıklarının açıklanmasına sadece birkaç gün kala salonlarda da hareketlilik başladı diye sinema programı sunarmış gibi başlayayım :) Adaylar bu ayın 10'unda açıklanıyor, ödüller ise 24 Şubat'ta dağıtılacak. Aday adaylıkları için söylentiler bir süredir dolaşıyor ama her sene olduğu gibi bu sene de resmi açıklama yapılana kadar her şey laf.

Life of Pi'den çok etkilendim. Söylendiği gibi yeni Avatar olmasa da görsel yönden uzun süredir böyle bir şey izlemediğimi rahatlıkla söyleyebilirim. Filmi başından sonuna kadar gözümü ayırmadan heyecanla seyrettim. 1993 doğumlu başrol oyuncusu büyük sürpriz. Birçok sahneyi nasıl çektiklerini hala düşünüp duruyorum. Keşke filmin çekim hikayesini anlatan bir film daha olsa.

Silver Linings Playbook ise beklediğimden çok daha iyiydi ve çıktıktan sonra farkettim ki filmi izlemek bana çok iyi hissettirdi. Bradley Cooper'ın bize ilahi güçlerin bir armağanı olduğunu zaten biliyoruz ama onu böylesine iyi bir oyuncu olarak görmeye hazır mıyız bilmiyorum! Jennifer Lawrence da bu sefer daha bir şirin göründü gözüme. Diner sahnesinde arkadan çalmaya başlayan Goodnight Moon ise filmin bana gizli ikramiyesiydi.

Yemek! Unter kulaktan kulağa yayıldı, kısa zamanda Karaköy fırtınasında adı en çok geçen yerlerden biri oldu. Hala uğramadıysanız yolunuzu Karabatak'ın karşısında açılan Unter'e düşürün. Mekan tasarımına aşık olmak serbest. Ufak porsiyonlarda lezzetli yemek. Ortaya birkaç şey söyleyip paylaşmalık. Sandalyelerin havası, tuğla duvarlar, açık mutfak ve mekanın genel havası çok hoş. Peynirli sufle, mantarlı kiş ve peynir tabağı aldık, her şey lezzetliydi. Yalnız gözüme batan birkaç küçük nokta oldu. Piliç çevirme vitrininin orijinal bir fikir olduğu kesin ama gerçekten restoranın içinde dönen piliçleri izlemek isteyen var mı? Ayrıca peynir tabağında parmesanın işinin ne olduğunu anlayamadım. Parmesan ince traşlanmış ya da rendelenmiş olmadıktan sonra yemesi çok zor bir peynir, böyle paketten çıktığı gibi sunulduğunu daha önce görmemiştim. Kesinlikle yanlış tercih, peynir tabağındaki parmesan başka bir peynirle değiştirilse çok daha iyi olur. Ben gideli bir ay kadar oldu, belki de şimdiye kadar değişmiştir. Bu kadar zaman mutlaka biri söylemiştir bunu.


Not: Bu hafta kar yağarsa ve ben yine yolda kalırsam, bu sefer Barbaros Bulvarı üzerinde eylem yapacağım. Haberlere çıkarsam ve kaçırırsanız önceden haber vermedim diye kızmayın.

Ayrıca, hafta sonu bir daha alışveriş merkezine gitmek yok. İstinye Park'a gitmek hiç yok. İndirim zamanı İstinye Park'a gitmek hiç hiç yok.

Yine bir Pazar akşamı hiç uyuyasım yok. Neden hep böyle oluyor?

Hiç yorum yok: