7 Temmuz 2014

Nopa

Nopa Nişantaşı'nda Atiye Sokak'ta Salomanje'nin hemen yanında açılmış yeni bir restoran.Şehrin ortasında, özellikle Nişantaşı'nda geniş bahçeli, ferah yerler bulmak zor. Oldukça büyük ve yeşil avlusuyla yaz ayları için harika. Çok şık bir de barı var. Sade ve kafa karıştırmayan bir menüye sahip. Özellikle başlangıç seçenekleri beni cezbetti. Servis çok başarılı, servis elemanları yemekler konusunda bilgili.


Yemeğin başlangıcında masaya kendi yapımları trüflü tereyağı ve fırından yeni çıkmış ekmekler geliyor. Trüf dendi mi akan sular durur. Tereyağı da çok lezzetli olmuş. Bunu evde yapmanın bir yolunu bulmak gerek! Masaya gelen tüm ekmekleri bu tereyağıyla bitirmemek için irade gerekiyor.


Daha sonra peynir tabağı. Peynirler 2 farklı püre (ayva) ve chutney (domates) ile birlikte servis ediliyor. Sunum da harika. Kendi yapımları keçi peyniri topları, bir kavanoz zeytinyağının içinde geliyor. Camembert, pecorino, stilton. Miktarlar 2 kişi için gayet uygun. Ben bütün akşamı böyle geçirebilirim.


Bana göre yemeğin kraliçesi tuna tartardı. Bundan tekrar yemek için sabırsızlanıyorum.


Nopa'nın en çok etleri konuşuluyor, gelmeden önce okuduğum yorumlar hep bu yöndeydi. Ne yazık ki sipariş ettiğimiz Nopa Special'dan memnun kalmadım. Lokum olarak bildiğimiz et ve kendi yapımları sosis, fırınlanmış enginar ve sarımsakla servis ediliyor. Et tatsız tuzsuzdu, ancak sosla desteklenince lezzetli bir hale geldi. Malesef vasat bile demek zor. Parmesanlı patates kızartması ise elbette harikaydı ama sonuçta patates kızartmasının takdir edilecek kadar güzel olması çok da mühim olmasa gerek.  Buraya kadar her şey çok güzeldi ama ana yemekte aradığımı bulamadım.


Yemeğin finalini daha lezzetli yapabilmek isterdim ama sırf harika başlangıç seçenekleri ve bahçe bile Nopa'ya tekrar şans vermek için yeterli. Yaz bitmeden uğrayın, barda içkinizi içip birkaç atıştırmalaık söyleyin. Rezervasyonsuz yer bulmak zor, gitmeden birkaç gün önce aramakta fayda var.

Nopa
Teşvikiye Caddesi Atiye Sokak No:6 Nişantaşı
Telefon: (212) 327 58 68

Hiç yorum yok: