10 Temmuz 2014

Tatile gidemiyorlarsa balkonda balık yesinler

Siz de tatile gidemeyip sosyal medya aracılığıyla üzerinize saldıran tatil fotoğraflarıyla mı boğuşuyorsunuz? Yanıma hoş geldiniz. Madem Temmuz sonundaki bayrama kadar şehirdeyiz, o zaman bu günleri güzelleştirmenin yollarını bulmak gerek.

Ben bu ara evi balkona taşıdım, orada yaşıyorum. Akşam saatlerinde güneş gidip, havada hafif bir serinlik olunca harika oluyor. Geçenlerde Cumartesi akşam evde olunca ilk defa (evet 3 senedir ilk defa) evde balık yapmaya karar verdim. Açtım anneme sordum, anlattı. Güzel bir balık alınca zaten lezzetli olması kaçınılmaz. Biraz süsleyip püsleyip yanına da fırında patates yapınca hafif ve şık bir akşam yemeği oldu.

Önce:
Kağıt serilmiş fırın kabına deniz çuprasını yerleştirip üzerine dilimlenmiş limon dilimleri ve defne yaprağı. Taze biberiye aradım, bulamadım. O yüzden üzerine biraz da kuru biberiye serptim. Balığın kesik orta kısmını tuzladım. Balık fırında pişmeye hazır.

Diğer tarafta 2 büyük patatesi yarım saat haşladım. Soyup dilimledim. Kabaca doğranmış 1 büyük soğan ve yarıya bölünmüş bir baş sarımsağı  da yanına ekledim. Bol zeytinyağı, tuz, kekik ve kırmızıbilerle iyice harmanladım. Patates de pişmeye hazır.

İkisini birlikte önceden 200 derecede ısıtılmış fırında 20 dakika pişirdim.

Daha önce fırında sarımsak yapmadıysanız mutlaka denemelisiniz. Böyle bir lezzet yok.


Sonra:
Hiçbir şey yapmadım. Her şeyi kaplara çıkardım. Sadece patatesin üzerine biraz maydonoz ekledim.

Balkonda akşam yemeği için her şey hazır oldu!


2 yorum:

Öykücü dedi ki...

Nefis görünüyor.

Adsız dedi ki...

Patatesi nıye hasladınız önceden acaba?