4 Haziran 2006

Ankara on Fire and welcome back Paul Auster

Ankara 38 derece. Disari cikmak mumkun degil.. Haziran'in basi boyleyse artik Temmuz'da Agustos'ta naapariz bilemiyor kimse! Haliyle sadece tatile gidip bir avuc su birikintisi gormeye can atan insanlar toplulugu halinde dolasiyoruz. Bugun coook heyecanli bir cumartesiydi! Nefranin evde oturup : 2 tane film seyretme calismasi. (basarisizlikla sonuclandi), 2 tabak manti yiyip (evet bu sicakta, evet biliyorum hic normal degil) 2 saat boyunca olecegimizi sanmak, hayatta kaldiktan sonra bir tur Americano oynamak ve ayni anda televizyonda coktan alip yurudugu belli olan bir dans yarismasinda neler olup bittigini anlamaya calismak, arkadaslarimin beni orda Yasemin Yalcin'in kizi oldugunu soyledikleri bir kiza -adini unuttum- benzetmeleri ve bu yuzden arkadaslara kizma (hayir hayir aslaa kabul etmiyorum! Insanin kendi arkadaslari bunu yapar mi?) ve gece yarisina dogru ev.. Insanlar da Ege'de kafa ceksin! Iste boyle.. Sicak tum enerjimi aldi. Ankara'da ozledigim ve gitmek istedigim o kadar cok yer var ki aslinda; ama gercekten simdilik mumkun gorunmuyor.. Tanri bizi Temmuz ve Agustos'tan korusun!
Cok zamandir aklimda olup okumadigim bir kitap Paul Auster'in New York Uclemesi. Cok cok severim Paul Auster'in tarzini. Kitap, Cam Kent, Hayaletler ve Kilitli Oda'dan olusuyor. Cam Kent'i okumustum daha once ama insan bir kac yil sonra okuyunca bambaska gozlerle okuyor ayni kitabi cok garip bir sekilde! Buyudum iste.. :( Daha bariz kanit var mi? Gidiyim de kitabimi okuyarak uyuyim ben en iyisi. Sabah 8'de odam 45 derece ve yuzbin mumluk spotlarla aydinlatiliyormus gibi gunesli olacak.. Nice umutlu yarinlara!!!

2 yorum:

New York Muhtari dedi ki...

demek sende paul Auster sevenlerdensin?? Ben bu aralar sinav aralarinda "moon palace" isimli kitabini okuyorum surekli, hair biraksalar bitirecegim sen sag, ben selamet ;-))

Ozan Deniz dedi ki...

arda arda 3 3'lemenin de beni çok sinir ettiği bir kitap. kötü son yazarı. her 3'leme son 3 sayfasına kadar çok başarılı. insan bekliyor ki son 3 sayfaya kadar verilen ayrıntılar bir şekilde birşeylere bağlansın bir anlam kazansın. Ama yok... şayet bu new york 3'lemesi değil de 4'lemesi olsaydı sanırım 4.nün son 4 sayfasını okumazdım böylece o müthiş akış ziyan olmazdı. Bilmiyorum belki bendedir sorun, hayattan beklentim çoktur belki. Mesela public enemies de hiç beğenmedim geçen hafta, ahh kıhrisçın ah joni dedim, oyunculara ziyan olmuş dedim arkadaşlar dalga geçiyor 1 haftadır. Bu da ayrı bir konu... Neyse toparlarsam paul Auster smoke gibi şahane bir şeyin de yazarıdır. hayranıyızdır. okumaya devam.