20 Mayıs 2013

Stockholm 3

Stockholm keşif turları sırasında Södermalm açık ara favori semtim oldu. Biraz Karaköy, biraz Galata gibi. Tek farkı sadece popüler olduğu için burada bulunan kimse yok sokaklarda. Sanki herkes semtin bohem havasıyla uyumlu, sokakların bir parçası gibi. Metro durağından dışarı adım attığınız anda sizi içine alan bir havası var. Stockholm'de yaşasam burada bir evim olsun isterdim sanırım. Şahane butikler ve cafeler için Södermalm'e, özellikle de SoFo (Soho'dan esinlenerek bu isim verilmiş, aslında South of Folkungagatan) bölgesine yeterinde zaman ayırdığınızdan emin olun.





Goodstore not edilmesi gereken bir adres. Ekolojik alışveriş dükkanından bir şey almasanız dahi içeriye bir göz atın. Mesela şu çikolata olmayan çikolatayı görüp de merak etmemek mümkün değildi, bizimle birlikte vatana giriş yaptı!


Södermalm'deki en iyi keşif tartışmasız Gilda's Rum'du. Tezgah üzerine rastgele bırakılmış turtalar, kocaman lilyumlar, cesaret gerektiren kağıtlarla kaplı duvarların üzerinde irili ufaklı çerçeveler. Aklım bir süreliğine yerinden oynadı. Beni sabah buraya bırakın, bütün gün detaylarla oyalanayım, içi tıka basa her çeşit sebze ve meyve dolu salatalardan hangisini yesem diye düşüneyim.Ne yapın edin buraya yolunuzu düşürün.



Ara sokaklarda gezindikçe daha da sevdim burayı. Coctail deluxe bıraksalar tüm dükkanı alıp getireceğim bir yer. Şu robotlarla birbirimize baktık durduk :) Flamingoya ise bulaşmadım ama evde nereye koyarım hayal etmedim desem yalan.


Stockholm'ün her yerinde olduğu gibi Södermalm'deki çiçekçiler de aklımı başımdan aldı. Gerçekten şu manzaraya bakıp da büyülenmemek mümkün mü? Dükkan düzenleme sanatı diye bir şey varsa İsveçliler almış yürümüş.


Yine ara sokak keşiflerinden Cafe Kupan. Bir dükkan tasarım ödülü de buraya gitsin. Detaylarda boğulmaya, sanki müzede bir tabloya bakarmış gibi vitrinlere bakmaya devam. Çok uzun süredir İsveç bloglarını takip ediyorum; ya ondan böyle oldum ya da eski hayatımda İsveçli filandım. Eskiden beridir Stockholm emlak piyasasına hakim olduğumu söylemiştim, artık sadece Södermalm'den ev bakacağım! :)


Birkaç adres daha var not etmek isteyene:

T-shirt Store: Harika tasarımlı t-shirt'ler ve aksesuarlar var.
Pelikan: Tüm turist rehberlerinde karşınıza çıkacak bu adres, yerlilerin de tercih ettiği bir yerel lokanta.
Oxelblom: Zaman zaman konserler de düzenlenen bu restorana sadece farklı atmosferi görmek için bile uğramalısınız. 

3 yorum:

Adsız dedi ki...

Ayse cok guzel ayrintilar yakalamissin:))ne kadar zevkli dukkanlar:):)bayildim.

jelatin dedi ki...

ayyy! o yeşil oymalı koltuklardan bizde vardı, annem hepsini attı :( designer karimasına bir anne delirmesi kadar yakınım oysaki!

şunu merak ediyorum: sigara kullanımı ne durumda? cafe kupan'da otururken sigara içmeye dışarı çıkabilir miyiz? sigaralarımızı kahvelerimize meze ederken yan dükkândan çıkan havalı kızlarla oğlanlarla laflayabilir miyiz? yoksa orada da londra'da olduğu gibi sadece mavi yakalılar mı sigara içiyor :(

shadoweyes_ontheway dedi ki...

Çok teşekkürler bilgi için. Stockholm gezimizde cok yararli olacak :)