30 Mart 2016

Magnolia pudding tarifi


Magnolia yapmak için kendi tarifimi ararken bir de baktım ki ben bu tarifi buraya hiç yazmamışım! Aslen New York'taki Magnolia Bakery'den  çıkma, bizde ise Cookshop'larla tanınmış bu muhallebili tatlıyı ben çok seviyorum, yapması oldukça kolay olduğu için de sık sık yapıyorum. Tehlikeli yanı gayet hafif olduğu için sınırsızca yenebilmesi!

Tarifin orijinali aşağıdaki gibi ama benim kolayca içim bayılabildiği için şekeri biraz azaltıyorum. Bu tarif hiç sekmiyor, her seferinde tamı tamına istediğim lezzete ulaşabiliyorum. Garantili ve hata payı sıfıra yakın bir tarif vermekten gururlu şekilde, bu da burada dursun diyerek işte magnolia pudding tarifim: (Ben en çok çileklisini seviyorum. Siz keyfinize göre muzlu ya da çikolatalı da yapabilirsiniz.)

Malzemeler:
1 lt süt
1 su bardağı şeker (ilk denemenizden sonra damak tadınıza tam uyacak miktarı bulmak için azaltabilir ya da çoğaltabilirsiniz.)
1 paket vanilya
2 yumurta sarısı
3 yemek kaşığı buğday nişastası
2 yemek kaşığı un
200 ml krema
1 paket Eti burçak (bazı tariflerde Eti CiciBebe'yle yapılıyor, ben burçak'ın tadını daha çok sevdiğim için bunu kullanıyorum.)
Çilek

Yapılışı:
Süt, şeker, vanilya, yumurta sarıları, buğday nişastası ve unu bir tencereye koyup kısık ateşte sürekli karıştırarak pişirin.
Muhallebi haline gelip, göz göz olunca ocaktan alın, soğumaya bırakın.
Bu sırada eti burçakları rondodan geçirin, iyice ufalansınlar.
Çilekleri yarıya kesin. Çok büyük çilekler kullanmayın, minik çilekler görüntü olarak daha güzel oluyor.
Muhallebi ılınınca kremayı da ilave edin, iyice karıştırın. (Miksere gerek yok, tel çırpıcı yeterli olur.)

Kaselere en alta 2 kaşık burçak koyup üzerine bastırın, yan taraflara çilek döşeyip iyice soğumuş muhallebiden dökün. Üzerine bir kat daha eti burçak, muhallebi ve kaba sığıyorsa çilek koyun. En üste burçak ve süslemek için çilek dilimleri ve işte magnolia hazır. Servis etmeden önce birkaç saat buzdolabında dinlendirin. Hatta magnolia dolapta bekledikçe güzelleşiyor. 2.gün kıvamı iyice oturmuş oluyor. Sabredebiliyorsanız beklemenizi öneririm!

1 yorum:

Adsız dedi ki...

Eksik malzemeleri alıp bu akşam yapmayı planlıyorum inşallah. Bu tarifi ilk sevgili laçin tenel de görmüştüm ama bir türlü yapıp yiyememiştim.
ozumebruli