1 Nisan 2016

Baby shower istemeyen anne adayına yapılacak en güzel baby shower :)

Biliyorum artık çok popüler ve hamileliğin ayrılmaz parçası gibi bir şey oldu ama baby shower'lara karşı her zaman mesafeli oldum. Çok yaygın olduğunu ve neredeyse herkesin yaptığını biliyorum o yüzden umarım şimdi yazacaklarım için beni linç etmezsiniz. Zaten bizim adetlerimizle ilgisi alakası olmayan baby shower'lar yurt dışında yapıldığında çok faydalı ve mantıklı. Çünkü registry list denen, bebek için bir istek ve ihtiyaç listesini önceden hazırlıyorsunuz ve böylece davetliler bu listelerden istediklerini hediye olarak alıyor, sizi fazla masraftan kurtarıyor ve işe yarar bir şeyler almış oluyorlar. Bence bu harika bir yöntem. Keşke evlenme ya da bebek sahibi olma gibi kısa zamanda çok fazla masraf yapılan dönemler için bizde de bu tip bir gelenek olsa. Beğendiğimiz mağazalardan istediklerimizi seçsek ve insanlar da ne hediye alsak diye zorlanmadan, bütçelerine göre tek başlarına ya da birleşerek bunları alsalar. Ama bizde bu tip önceden hediye belirleme listeleri yok ve ayrıca doğum sonrası hastane ve ev ziyaretleri var. İnsanlar zaten bu ziyaretlere hediye, altın vs getiriyorlar. Bunların öncesinde bir de baby shower olunca insanlar iki defa ve bana kalırsa çok fazla masraf etmek ve maddi boyutunun dışında (özellikle de bebeklerle ilgisi yoksa) hediye aramak ve bulmak için ekstra zaman harcamak durumunda kalıyor ve bu durum herkesin hoşuna gidiyor mu pek emin değilim. O hediyeler de muhtemelen sonradan değiştiriliyor. Çünkü bebekli ya da etrafı bebeklilerle dolu değillerse güvenli bir hediye almak için çok haklı olarak sizin muhtemelen çoktan yüz tane kadar aldığınız yeni doğan body ve tulumlarından ve oyuncak alacaklar. Siz de gidip onları tıpış tıpış değiştireceksiniz. Özellikle çevreniz çoktan çoluk çocuğa karışmış, ana gündemi çocuk olan ya da doğduğundan beri evlenmek, doğurmak gibi süreçleri (kınalar olsun, hamamlar olsun) en ufak detayını atlamadan kutlamayı eğlenceli bulan "girly girl"lerden oluşmuyorsa baby shower'ınızın onları pek de heyecanlandırmayacağına inanıyorum. Yakın arkadaşlarınız elbette sizin için çok mutlu ve hatta belki sizin kadar heyecanlıdır ama olması gerektiği gibi aslında bebek geleceği için, bebeğin hiç haberi olmayan baby shower için değil :) Biz bebek sahibi oluyoruz diye bu kadar çok insan seferber olmalı mı gerçekten? Sadece benimle ilgili bir durum yüzünden birilerinin masraf yapması ya da en ufak şekilde sıkıntıya girebilecek olma ihtimali bile hiç hoşuma gitmiyor.

Bir de baby shower'ların bana uzak gelmesinde olayın şu boyutu var: Benim çok yakın arkadaşlarımın önemli kısmı erkekler, doğum günlerimizi vs her zaman birlikte kutlarız. Ben neden birlikte olmayı en çok sevdiğim insanları sırf bu olay kadınlar arasında yapılıyor diye dışarıda bırakmak zorundayım? Açıkçası genelde gündüz saatlerinde pasta börek ve içindeki rengarenk şekerleri kimsenin yemediği kavanozlar eşliğinde kutlanan, sadece kadınlar arasında yapılan ve muhtemelen alkolsüz bir eğlence bana pek de eğlence gibi gelmiyor, daha çok komşu teyzelerin "günleri" gibi geliyor. Yanlış anlaşılmasın, yapanlara hiç sözüm yok. Sonuçta tamamen iyi niyetle ve eğlence amacıyla yapıldığı belli bir şey. Ben bir baby shower yapacak olsaydım ancak hediye getirilmemesi şartıyla, evde ve tüm masrafını benim üstleneceğim bir şeyler düzenlerdim sanırım ama hamilelik boyunca arkadaşlarımla rahatça görüşebildiğim için ekstra bir etkinlik yapmak aklıma gelmedi. Böyle anlatınca da sanki hayatım baby shower'larda sıkılarak geçmiş gibi oldu ama aslında sadece bir tane baby shower'a gittim ve o da ev gibi gördüğümüz bir cafede ve şarap içtiğimiz bir baby shower'dı, onu ayrı tutuyorum.

Sadede geliyorum: Ben baby shower konusu üzerinde hiiiç düşünmezken, düşünüp kafa yorsam daha güzelini hayal edemeyeceğim kadar güzel bir sürpriz baby shower'ım oldu! Elbette her şey Nevra'nın başının altından çıkmış. Sizi bu kadar iyi tanıyan birilerinin olması ne kadar güzel :) Çok sevdiğim ve birlikte hep çok eğlendiğimiz bir arkadaş grubum var. Bu hayattaki en büyük şanslarımdan biri bu. Genelde bir araya geldiğimizde masada rakı balık oluyor. Vakit geçirmekten en çok zevk aldığım yer bu rakı sofraları. Hamileliğim boyunca rakı içemedim ama sofraları da hiç aksatmadım. Geçenlerde yine bir rakı-balık gecesinde her şeyden habersiz halde restorana girince herkesi emzikli, önlüklü, biberonlu bulunca ne kadar şaşırdığımı ve eğlendiğimi anlatamam. Doruk'un rakısı da biberon içine hazırlanmış haldeydi :) Bana rakılı baby shower'dan daha şahanesi yapılabilir mi? Böylece tüm klişelerden uzak, yapmayı en sevdiğim aktivite ve en sevdiğim insanlarla geçirdiğim bir baby shower'ım oldu :) Bir de herkesin bebek için notlar yazdığı, içinde hep birlikte fotoğraflarımız olan harika bir hatıra defterim. Ki bunun beni ne kadar havalara uçurduğunu beni azıcık tanıyan birisi bile tahmin edebilir. Sanırım şu ana kadar aldığım en güzel hediyelerden biriydi.

Bu gecenin burada da anısı olsun istedim.











Hiç yorum yok: