19 Şubat 2015

87.Oscar'lar!

Eveet, Oscar ödülleri 22 Şubat Pazar gecesi dağıtılıyor. Filmlerden hala birkaç eksiğim olsa da törene kadar çoğunu izlemiş oldum. (Son üç senedir işim filmlerle ilgili ama aslında görüyorum ki eskiden şimdiye göre çok daha fazla film izleyebiliyormuşum!) Geleneksel tahmin yazıma başlıyorum. Yine iki kategori yapacağım: Kırmızılar: kim kazansın istiyorum, maviler: bence kim kazanacak. Eğer ikisi aynıysa sadece kırmızı. Tahminlerini belirtmek isteyen varsa buyursun, sonra birlikte analiz yaparız! :)

Bu sene filmleri çok sevdim, hepsini zevkle izledim. Bir tek American Sniper'ın bu filmlerin arasında ne işi olduğunu anlayamadım ve zaten ona hiç ödül vermedim! Bu sene o heyecanlı senelerden biri çünkü büyük sürprizler olabilir. Tahmin edildiği ve Altın Küre'nin bize önceden fısıldadığı gibi Boyhood gecenin yıldızı olabilir ya da bambaşka şeylerle karşılaşabiliriz. Altın Küre'de filmler drama ve komedi olarak iki ayrı dalda ödül aldığı için biraz ipucu alsak da yine de sonuçlara kesin gözüyle bakamıyoruz. Gidip Michael Keaton'a en iyi erkek oyuncu ödülü vermesinler de! Birdman, tamam, iyi hoştu ama Edward Norton dışında pek de etkileyici değildi bence. 9 adaylık birden alınca ben de bu işten pek anlamadığıma kanaat getiriyorum.


Bana göre senenin en önemli filmi Boyhood'du. Bazıları gerçek zamanlı çekilmesinden başka bir numarası olmadığını düşünüyor ama ben filmden oldukça etkilendim. Oyunculuklar, senaryo ve o küçük oğlan çocuğunun aslında hepimizin bildiği, çok tanıdık olduğu şekilde gözümüzün önünde büyümesi bana büyülü geldi. Oyuncuların bu kadar uzun süre bir işe dahil olmaları da beni ayrıca hayrete düşürüyor. Bizim ülkemizde herhalde hiç kimse 12 yıllığına bir işe dahil olmaz. Filmle özdeşleşen şu şarkı da filmi izlediğimden beri en çok dinlediğim şarkı olabilir.

Bunun dışında Eddie Redmayne bu seneye imzasını attı. Kimsenin adam akıllı tanımadığı biriyken Stephen Hawking rolüyle ağzımızı açık bıraktı. Yine aynı şekilde J.K. Simmons, beni hem sinir etti, hem de kendine hayran bıraktı. Aslına bakarsak Whiplash senenin şüphesiz en iyi filmlerinden biriydi ve bunun yegane sebebi J.K. Simmons.

Beni bıraksanız sabaha kadar bu konuyla ilgili konuşabilirim o yüzden fazla gevezelik etmeden tahminlere geçiyorum.

En iyi film 
American Sniper
Birdman or (The Unexpected Virtue of Ignorance)
Boyhood
The Grand Budapest Hotel
The Imitation Game
Selma
The Theory of Everything
Whiplash

En iyi yönetmen
Wes Anderson – The Grand Budapest Hotel
Alejandro González Iñárritu – Birdman or (The Unexpected Virtue of Ignorance)
Richard Linklater – Boyhood
Bennett Miller – Foxcatcher
Morten Tyldum – The Imitation Game

En iyi erkek oyuncu (Amerika Steve Carell'i çok seviyor, sürpriz olur mu?)
Steve Carell – Foxcatcher as John Eleuthère du Pont
Bradley Cooper – American Sniper as Chris Kyle
Benedict Cumberbatch – The Imitation Game as Alan Turing
Michael Keaton – Birdman or (The Unexpected Virtue of Ignorance) as Riggan Thomson / Birdman
Eddie Redmayne – The Theory of Everything as Stephen Hawking



Benedict sen çekil aradan!



En iyi kadın oyuncu (Bu Felicity'nin burada işi ne?)
Marion Cotillard – Two Days, One Night as Sandra Bya
Felicity Jones – The Theory of Everything as Jane Wilde Hawking
Julianne Moore – Still Alice as Dr. Alice Howland
Rosamund Pike – Gone Girl as Amy Elliott-Dunne
Reese Witherspoon – Wild as Cheryl Strayed

En iyi yardımcı erkek oyuncu (bence bu sene en kıran kırana kategori bu, Ethan Hawke, Edward Norton ve J.K. Simmons hepsi harikaydı ama galiba J.K. Simmons bir adım önde)
Robert Duvall – The Judge as Judge Joseph Palmer
Ethan Hawke – Boyhood as Mason Evans, Sr.
Edward Norton – Birdman or (The Unexpected Virtue of Ignorance) as Mike Shiner
Mark Ruffalo – Foxcatcher as Dave Schultz
J. K. Simmons – Whiplash as Terence Fletcher

En iyi yardımcı kadın oyuncu
Patricia Arquette – Boyhood as Olivia Evans
Laura Dern – Wild as Barbara "Bobbi" Grey
Keira Knightley – The Imitation Game as Joan Clarke
Emma Stone – Birdman or (The Unexpected Virtue of Ignorance) as Sam Thomson
Meryl Streep – Into the Woods as The Witch

En iyi orijinal senaryo (The Grand Budapest'e giderse de çok şaşırmam, Altın Küre neden Birdman'e gitti onu da anlamadım.)
Birdman or (The Unexpected Virtue of Ignorance) – Alejandro González Iñárritu, Nicolás Giacobone, Alexander Dinelaris, Jr. and Armando Bo
Boyhood – Richard Linklater
Foxcatcher – E. Max Frye and Dan Futterman
The Grand Budapest Hotel – Wes Anderson and Hugo Guinness
Nightcrawler – Dan Gilroy

En iyi uyarlama senaryo
American Sniper – Jason Hall from American Sniper by Chris Kyle, Scott McEwen and Jim DeFelice
The Imitation Game – Graham Moore from Alan Turing: The Enigma by Andrew Hodges
Inherent Vice – Paul Thomas Anderson from Inherent Vice by Thomas Pynchon
The Theory of Everything – Anthony McCarten from Travelling to Infinity: My Life with Stephen by Jane Wilde Hawking
Whiplash – Damien Chazelle from his short film of the same name

En iyi animasyon
Big Hero 6 – Don Hall, Chris Williams and Roy Conli
The Boxtrolls – Anthony Stacchi, Graham Annable and Travis Knight
How to Train Your Dragon 2 – Dean DeBlois and Bonnie Arnold
Song of the Sea – Tomm Moore and Paul Young
The Tale of the Princess Kaguya – Isao Takahata and Yoshiaki Nishimura

En iyi yabancı film (Leviathan hak ediyor ama Ida'ya giderse çok şaşırmam)
Ida (Poland) in Polish  – Paweł Pawlikowski
Leviathan (Russia) in Russian – Andrey Zvyagintsev
Tangerines (Estonia) in Estonian and Russian – Zaza Urushadze
Timbuktu (Mauritania) in French  – Abderrahmane Sissako
Wild Tales (Argentina) in Spanish  – Damián Szifrón


İşte tahminlerim böyle. Ödüller dağıtılınca üzerinden geçip ne kadar tutturduk, ne kadar patladık ortaya çıkacak. Hadi bir an önce ödüller verilsin de 1 ay boyunca kimin hakkı yendi, kim ne giydi, kim en harika ödül konuşmasını yaptı diye gecenin bol bol dedikodusunu yapalım!

4 yorum:

Leylak Dalı dedi ki...

Açıkcası Boyhood için en başta söylediğiniz gibi düşünenlerdenim. Belki bunda filmin uzunluğu ve benim 2 günde izleyişimin dağınıklığının etkisi de olabilir. Tamam Boyhood'u da sevdim ama favorim Whiplash, orijinal senaryo için de gönlüm Büyük Budapeşte Oteli'nden yana. Onun dışında tüm dallarda uyuşuyoruz. Gerç Leviathan'ı henüz izlemedim, sadece Ida ve Tangerines'i izleyebildim ve ikisini de çok beğendim. Yardımcı Kadın oyuncu da Laura Dern ne ayaktı onu anlamadım yalnız, herhalde yeterli sayıda oyuncu yoktu aday olacak. American Sniper'in her anından ve her oyuncusundan nefret ettim desem yeridir. İzleyemediğim birtek Selma kaldı, merakla bekliyorum. Evde Digiturk yok, töreni netten bir link bulup izlemeye çalışacağım, zira blogda geleneksel ironik Oscar yazımı bekliyor takipçilerim :) Size iyi seyirler diliyorum, bakalım kaçta kaç tutturacağız :)

İki Kum Tanesi dedi ki...

The Grand Budapest Hotel
The Imitation Game
The Theory of Everything

Üçünü izledim ve sonuçta ben filmden anlamadığıma karar verdim :) üçü de oscarlık gelmedi bana :))

Unknown dedi ki...

En iyi erkek oyuncuda favorim ve yüreğimden geçen isim Benedict Cumberbatch:)
En iyi orijinal senaryo da The Grand Budapest'e gitmeli diye düşünüyorum.

Diğer tahminlerimiz aynı... bir tek en iyi yabancı film kategorilerinde fikrim yok.

Sevgiler,

Musce dedi ki...

Çok güzel bir yazı.. eline sağlık