20 Ağustos 2010

Tatil. Ünite 4: Çeşme

Çeşme hakkında daha önce defalarca yazmıştım. Bak orda, burda, şurda, her yerde. Her yaz mutlaka uğradığımız bir yer. Yaz tatilinin tamamı Çeşme'de geçirilebilir. Her şey var, her şey güzel. Eh, biraz da memleket torpili :)





Bu sene Çeşme'deki değişiklikler şunlardı:

*

- Çeşme Marina açılmış.

Çeşme'nin ortasına şahane bir marina inşa edilmiş ve bu Marina resmen Alaçatı'ya rakip olmuş. İçinde harika restoranlar, dükkanlar var. Gezmesi çok keyifli. Kaldığımız otelin sahibi Çeşme Marina yüzünden Alaçatı'nın gece hayatını eskisi kadar hareketli olmadığını söyledi. Bunun da müşteri beğenmeyen Alaçatı mekanlarına müstahak olduğunu ekledi. Bu görüşe katılmamak mümkün değil. Çeşme'ye giderseniz Marina'yı görün. (Marina'da hem Kumrucu Şevki hem de Burger King var. Biz orada Şevki dururken insanlar nasıl oluyor da Burger King'de yemek yiyor diye hayret ettik. Belki de güzelim Çeşme kumrusuna sürekli erişimin olduğunda, insanın canı Burger King de istiyordur.)

*

- Babylon Alaçatı, Aya Yorgi'ye taşınmış.

Aya Yorgi'ye taşınmakla kalmamış, bir de favori mekanımız Granada'nın yerini almış. Babylon'un Alaçatı'daki devasa alanından sonra burası, daha sıkışık bir düzene yol açmış. Granada huzur yeriydi. Hamaklar, bol bol boş çimlik alan, denizin dibinde yayılma imkanıydı. Babylon deniz kenarını tamamen iptal etmiş, o şeridi tamamen çocuklu çocuklu ailelere tahsis etmiş. Biz öğlen saat 2 gibi gittiğimizde yer bulmakta zorlandık. Akın akın insan geliyordu. Yine de Babylon giriş ücretini abartmamış. Alaçatı Sea Side hala en pahalı beach. En güzel deniz orada ama. Aya Yorgi tamamen beach club'lar ile kuşatılmış olduğundan deniz havuza dönüşmüş. Metrekareye 3 kişi düşüyor. Yine de illa Aya Yorgi'den denize girilecekse Sole Mare'den uzak durup, Babylon'u seçmekte fayda var.



Akşam yemekleri için özlediğimiz Beatrice'ye ve daha önde denemediğimiz Gubiba'ya gittik. Beatrice acaba biraz bozmuş mu dedik. Yine de servis çok başarılı, çalışanlar çok sıcaktı. Benim makarnam da çok güzeldi hem. Akşam yemekleri sürekli rakı-balık gidiyordu, biraz karbonhidrat iyi geldi! Gubiba'da ise değişik şeyler denedik. En akılda kalıcı olanı wasabi dip soslu zeytin kızartmasıydı. İnsanın aklına hayatta gelmeyecek bir şey olan zeytin kızartması çok lezzetliydi. Evde denemek gerek.



Shot diye bir yer var. Adı üzerinde shot'ları meşhur. Şöyle alttaki gibi enteresan isimler koymuşlar shot'larına. Özellikle Aysel'i insan merak ediyor. Denedik, fena değilmiş. Ama shot bana göre bir içme şekli değil. Hemen biten içkileri sevmiyorum! Ben Shot'da sakız likörü içtim. Yanında çilekle geliyor. Kalbimi kazandılar.


Kısa kısa


Alaçatı'daki Dost Kitapçı'da MAG gördüm. Hemen alıp ön raflara koydum :) (İzmir Forum Bornova'daki D&R'da da aynısı yaptım.)

Hande Ataizi'ni tekrar gördüm. Her seferinde boyunun kısacık olmasına neden bu kadar şaşırıyorum? :)

"İyi" çok berbat. Kokteyl hazırlayamıyorlar ve fiyatlar çok yüksek.

Sakızlı Türk kahvesinin 100 gramı 5, bir fincanı 6 lira. E, yuh.



Bunu da kışın canım sıkıldığında yere yatıp, yattığım yerden gördüğüm manzaranın bu olduğunu dileyebilmek için koyuyorum. Orada yatarken dileğim mümkün olduğunca uzun süre olduğum yerde yatabilmekti. Seneye görüşmek üzere Çeşme, seni seviyorum.

*
Çeşme'den spontane olarak Karaburun'a geçmeye karar verdik. Orada hayatımda gördüğüm en ilginç yerde kaldık, dünyanın en ucunda olmak diye bir şey varmış, hem de o kadar uzağa gitmeden. Tatilin son adımı Karaburun azzzz sonra!

4 yorum:

Unknown dedi ki...

Aysecim, tatil yazılarını tatile gidemeyen biri olarak çok heyecanla takip ediyorum!! Nerelerde hangi otellerde kalıyorsun? bayram için hangi oteli önerirsin? :)

Ebruli dedi ki...

Ilıca ya gidip, İzmir in en meşhur "Reyhan Pastanesi"nde bir dilim yaş pasta yememişsin!

Papasito dedi ki...

Sakizli kahve vs icin Alsancak Sakiz Adasi var. Sahipleri bizzat Sakiz'li. Oturur oturmaz onune kocaman bi sakiz macunu gelio. Ustelik Kordon'un en guzel yerinde

Eda dedi ki...

Aysecim merhaba, Çeşme de kalmamız için önerebileceğin yer var mı? Teşekkürler